Skip to main content
فهرست مقالات

توسعه، تقویت و سامان دهی نظارت و ارزشیابی و خدمات رفاهی و معیشتی معلمان در نگاه کارشناسان

نویسنده:

(8 صفحه - از 26 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : ارزشیابی، معلمان، آموزش و پرورش، سامان‌دهی نظارت و ارزشیابی، علمی، مدیر، مدرس، دانش‌آموزان، مدارس، امتحانات

خلاصه ماشینی:

"نظرخواهی‌ قسمت ششم و آخر(به تصویر صفحه مراجعه شود) توسعه،تقویت و سامان‌دهی‌ نظارت و ارزشیابی‌ و خدمان رفاهی‌ و معیشتی معلمان‌ در نگاه کارشناسان 9-در این‌سال‌ها،چه‌ کاری برای توسعه‌ و تقویت خدمات رفاهی‌ و معیشتی معلمان‌ صورت گرفته است؟ چند ماه پیش،باتوجه به رویکردهای محتوایی رشد معلم،از میان مصوبات ششصد و شصت و هفتمین جلسهء شورای معاونان وزارت،ده سؤال استخراج کردیم و آن‌ها را برای‌ چهل و چند نفر از معلمان و مدرسان،مدیران اجرایی و آموزشی،مسؤولان مراکز تحقیقاتی، استادان دانشگاه در رشته‌های مرتبط،کارشناسان آموزش و پرورش و وزیران سابق و اسبق‌ وزارت متبوع فرستادیم و تقاضا کردیم به تناسب تجربه،شغل،رشتهء تحصیلی و تخصص‌های حرفه‌ای خود به بعضی از آن‌ها پاسخ بگویند. به عبارت دیگر،ارزشیابی از آن‌ رو صورت می‌گیرد تا دانش‌آموز از میزان پیشرفت خود مطلع شود،دستیابی‌ به یادگیری بیشتر تسهیل گردد،معلمان‌ نقاط ضعف شاگردان خود را شناسایی‌ کنند،وضعیت پیشرفت کلیه‌ دانش‌آموزان در آن درس یا رشته‌ مشخص گردد،والدین دانش‌آموزان در جریان وضعیت تحصیلی فرزند خود قرار گیرند،تصمیم‌گیری درباره آموزش‌ نوجوانان و جوانان کشور امکان‌پذیر شود،تخصیص منابع ملی به سطوح و رشته‌ها توجیه پیدا کند،استخدام افراد از این طریق ممکن گردد و خلاصه این‌ که،فرآیند یاددهی-یادگیری و بهبود کیفیت آموزش در سطح ملی امکان‌پذیر شرد. بعد از طی دوره‌های لازم برای‌ تغییر آموزش علوم تجربی و ارزشیابی آن‌ از موضوع محوری به فرآیند محوری،به‌ هیچ‌وجه پیگیری و نظارت لازم و کافی بر کلاس‌های درس صورت نگرفت به‌ طوری که بعضی سرگروه‌های آموزشی، که به جریان جدید تغییر مسلط و آگاه‌ نبودند،در گردهم‌آیی‌هایی که در مناطق‌ تشکیل می‌شد،آن را نفی و به این طریق‌ از خود سلب مسئولیت کردند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.