Skip to main content
فهرست مقالات

تعلیم و تربیت: راهبردهای فراشناختی: تدریس و سنجش

نویسنده:

مترجم:

(2 صفحه - از 20 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : راهبردهای فراشناختی ،آموزش ،آموزش فراشناختی ،آموزش و پرورش ،مهارت‌های ،دانش‌آموزان ،دانش ،معلمان ،مدرسه ،تعلیم و تربیت ،راهبردهای فراشناختی تدریس و سنجش ،اصول بنیادین آموزش فراشناختی ،تدریس و سنجش ،برنامه‌های آموزشی ،برنامه‌های آموزش فراشناختی ،نظم‌جویی ،مهارت‌ها و راهبردهای فراشناختی ،مهارت‌ها و راهبردهای فراشناختی استفاده ،مدیریت ،بالندگی منابع انسانی مدرسه ،آموزش فراشناختی در برنامه درسی ،فرآیندهای ،اصل ،معلم مهارت‌های نظم‌جویی ،چه‌کسی از آموزش فراشناختی ،تدریس و یادگیری فراشناختی ،پرورش منابع انسانی سازمان تأکید ،آینده ،راهبردها و مهارت‌های فراشناختی ،تدریس و سنجش فراشناخت

خلاصه ماشینی:

"2. چه‌کسی از آموزش فراشناختی‌ سود می‌برد؟ تدریس مهارت‌ها و راهبردها به‌ یادگیرندگانی که پیش‌تر مهارت‌ها و راهبردها را فراگرفته‌اند،مؤثر نیست؛ همچنین آموزش‌های فراشناختی برای‌ کسانی که فاقد مهارت‌های پایهء شناختی‌اند و از نظر عاطفی آمادگی‌ کافی ندارند،سودمند نیست. د)در آموزش دانش‌آموزان ابتدایی به‌ طور خاص باید روابط بین والدین و دیگر افراد بزرگسال مورد تأکید قرار گیرد تا آن‌ که تلاش‌های پایه برای یادگیری خود نظم‌جویی مورد سرپرستی قرار گیرد. ر)هدف‌های یادگیری شناختی عالی‌ که مستلزم پردازش شناختی عمیق‌تر است باید مورد تأکید قرار گیرد(اصل‌ هدف) ز)مواد درسی جدید زمانی فراگرفته‌ می‌شود که به دانش و پیش‌آموخته‌های‌ قبلی پیوند زده شود(اصل پیش‌ آموخته‌ها). 5. برای آموزش فراشناخت چه‌کار باید کرد؟ مواد آموزشی‌ای که برای‌ آموزش‌های فراشناختی مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد،باید از نظر بوم‌شناختی‌ سازگار باشند. مطلوب‌ است برای برنامه‌های آموزش‌ فراشناختی از همان مواد آموزشی‌ای‌ استفاده شود که دانش‌آموزان درصدد یادگیری آن برای دروس مدرسه‌ای خود هستند؛از این طریق به راحتی می‌توان‌ عملکرد دانش‌آموزان را به صورت منظم‌ موردپایش و ارزشیابی قرار داد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.