Skip to main content
فهرست مقالات

معلمان موفق

(6 صفحه - از 28 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : معلم، مدرسه، کلاس، تنبیه، سال سابقهء تدریس، معلمان موفق، دانش‌آموزان، روش تدریس، تشویق، والدین

خلاصه ماشینی: "» وضع مدرسه را باید برای‌ بچه‌ها معرفی کرد مثلا اینکه آقایی‌ که جلوی در مدرسه است چه کسی است‌ و می‌توان او را همیشه بابا صدا زد. معلمان می‌توانند با استفاده‌ از این مسئله فطری-و البته با کنترلی که راه را برای هرگونه توقع‌ و سوء استفاده مسدود می‌کند-راه‌ را برای فراگیری دانش‌آموزان هر چه بیشتر باز کنند،چرا که: درس معلم ار بود زمزمهء محبتی‌ جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را محبت را می‌شود در شکلهای‌ مختلف بروز داد. مثلا اگر شاگردی‌ نیامده باشد معلم از بچه‌ها می‌پرسد: «چرا زینب نیامده و آیا کسی می‌داند برای او چه اتفاقی افتاده است؟»و بعد که می‌خواهد درس بدهد،می- گوید:«چون زینب نیامده،پس امروز بجای درس تمرین می‌کنیم. یعنی کسی‌ که تکالیف خود را انجام نداده،و یا شلوغ کرده است از سه دفعه دیکته‌ پای تخته که در هفته داریم،یکدفعه‌ او را محروم می‌کنم که این بزرگترین‌ تنبیه برای شاگردانم محسوب می‌شود. -«من به بچه‌ها می‌گویم که وسایل‌ کارتان را در زیر میز بگذارید و بعد به بچه‌ها اعلام می‌کنم که آیا اجازه‌ میدهید اگر دوستتان مداد یا پاک‌کن‌ نداشت،از مداد شما یا پاک‌کن شما استفاده کند؟و بچه‌ها هم می‌گویند بلی،به این ترتیب کسی نیاز به تراش‌ پیدا نمی‌کند تا بخواهد دزدی کند. مثلا شاگردان کلمهء اسب را بدون اینکه‌ بتوانند بنویسند،بخش می‌کنند و بعد متوجه می‌شوند که«اسب»از صداهای‌ (آ)،(س)،(ب)درست شده است و پس از آنکه صداها را شناختند،بین‌ بچه‌ها مسابقه می‌گذارم و آنها را دو نفر دو نفر پای تخته می‌آورم و می- گویم که هرکدامتان فلان صدا را بیشتر بکشید،برنده می‌شوید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.