Skip to main content
فهرست مقالات

آشنایی با کتابهای درسی، گروه روانشناسی

(4 صفحه - از 60 تا 63)

خلاصه ماشینی:

"اینک با توجه به شمائی که از کل کتاب ارائه شد،به طرح نکاتی از (به تصویر صفحه مراجعه شود) فصول مختلف آن می‌پردازیم: فصل اول(کلیات): 1-بیان تاریخچه روانشناسی و ذکر عوامل مؤثر در پیشرفت این علم‌ همواره یکی از فصول بحث‌انگیز کتب‌ روان‌شناسی را تشکیل می‌داده است. در این فصل سعی شده است که‌ فارغ از بحثهای فلسفی و دشوار و صرفا با استناد به آیاتی از قرآن مجید، از روح به‌عنوان یکی از ابعاد وجودی‌ انسان یاد شود و مسأله‌ای را که سال- هاست در کتب روانشناسی مورد غفلت‌ قرار گرفته،مجددا مورد توجه قرار دهد تا این اعتقاد در دانش‌آموزان به‌ وجود آید که انسان موجودی است دو بعدی مرکب از روح و جسم و طرفه‌ معجونی است متشکل از ماده و معنی‌ که هردو در بروز و تجلی رفتار- یعنی همان چیزی‌که دانش روان‌شناسی‌ مدعی مطالعهء آن است-دخیل و مؤثرند. بعد از پایان این فعالیت مشترک دبیر از 3 یا 4 دانش‌آموزان سئوال می‌کند تفاوت این افراد در چه می‌باشد؟ 3-آنگاه دبیر تصاویر بزرگی‌ را که از افراد مختلف قبلا از روزنامه‌ها و مجلات بریده و برای کلاس تهیه‌ کرده است به دانش‌آموزان نشان می- دهد و سپس شخصیت را تعریف کرده‌ و هدف از مطالعه آنرا بیان می‌کند و ابعاد شخصیت را توضیح می‌دهد و در پایان جلسه از دانش‌آموزان می‌خواهد به سئوالات زیر جواب دهند: 1-اشخاص در چه‌چیز مهمی با هم تفاوت دارند؟2-شخصیت چیست؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) 3-هدف از مطالعه شخصیت چه می- باشد؟4-ابعاد شخصیت کدامند؟ در جلسهء دوم: 1-از سه یا چهار نفر از دانش‌آموزان درخواست می‌شود مطالبی‌ را که درباره خودشان نوشته‌اند برای‌ همکلاسان خود بخوانند و عوامل مؤثر در دسته شخصیت خودشان را برشمارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.