Skip to main content
فهرست مقالات

پژوهشی در علل گرایش به رشته اقتصاد بعد از انقلاب اسلامی در تهران

(4 صفحه - از 54 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان، گرایش دانش‌آموزان به رشتهء اقتصاد، علل گرایش به رشته اقتصاد، گرایش، گرایش دانش‌آموزان به رشته اقتصاد، رشتهء اقتصاد، آموزش و پرورش، گرایش دانش‌آموزان، اقتصاد نسبت به سایر رشته‌ها، علل گرایش دانش‌آموزان به رشته، عوامل مؤثر در گرایش دانش‌آموزان، آموزش متوسطه، رشتهء اقتصاد گرایش پیدا، انتخاب رشتهء اقتصاد تأثیر، انتخاب رشته، انتخاب رشتهء اقتصاد، رشتهء اقتصاد نسبت، رشته‌های تحصیلی، تعداد دانش‌آموزان رشتهء اقتصاد، مشاوران، درصد دانش‌آموزان آموزش متوسطهء نظری، آموزش متوسطهء نظری، والدین، رشته اقتصاد عدم آگاهی دانش‌آموزان، علوم تجربی و ریاضی، رشتهء اقتصاد به‌آن گرایش پیدا، مورد علل گرایش دانش‌آموزان، اجتماعی، رشتهء اقتصاد بیسوادی والدین، رشته‌های علوم تجربی

خلاصه ماشینی: "با توجه به جدول شمارهء یک‌ مربوط به آمار استخراج شده از دفتر هماهنگی طرح و برنامه‌ریزی توسعه‌ وزارت آموزش و پرورش،این واقعیت‌ آشکار می‌گردد که گرایش دانش‌آموزان‌ به رشتهء اقتصاد نسبت به سایر رشته‌ها، بعد از انقلاب اسلامی رو به افزایش‌ بوده به طوری که این میزان در سال‌ تحصیلی 62-1361 نزدیک به 50 درصد کل دانش‌آموزان آموزش متوسطهء نظری در کشور بوده است. نتایج به دست آمده از تحقیق: با توجه به بررسی پاسخهای‌ داده شده توسط دانش‌آموزان مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل آنها،نتایج‌ زیر در مورد تأثیر عوامل مختلف در گرایش دانش‌آموزان به رشتهء اقتصاد بدست آمده است: 1-نیاوردن نمرده حد نصاب در دورهء راهنمایی در سایر رشته‌های تحصیلی: با توجه به پاسخهای داده شده‌ توسط دانش‌آموزان مشخص می‌گردد که‌ این عامل بیشترین تأثیر را بین عوامل‌ دیگر در تعیین رشتهء اقتصاد داشته‌ است. وزارت آموزش و پرورش برای‌ آگاهی دادن بیشتر به دانش‌آموزان و والدین نسبت به رشته‌های تحصیلی‌ برای جلوگیری از گرایش دانش‌آموزان‌ به رشته‌های غیرضروری و نیاز جامعه‌ به طریق زیر می‌تواند عمل نماید: 1-استفاده از مشاوران تحصیلی‌ در دورهء راهنمایی،برای معرفی انواع‌ مشاغل و آشنا کردن دانش‌آموزان با رشته‌های مختلف تحصیلی و تشریح‌ نیازهای اقتصادی و اجتماعی جامعه و تأکید بر روی شغل‌های مورد نیاز جامعه،آنها را از گرایش به رشته‌ها و مشاغلی که آینده‌ای ندارد و یا مورد نیاز جامعه برای‌ انجام دادن این امر بهتر است درسی‌ را به عنوان مشاوره و راهنمایی مشاغل‌ در مقطع راهنمایی تحصیلی در نظر گرفته و ساعاتی از جلسات درس به آن‌ اختصاص داده شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.