Skip to main content
فهرست مقالات

به ما کور نگویید، ما نابینا هستیم (گزارشی از مدارس دانش آموزان نابینا)

(6 صفحه - از 58 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : بینایی، نابینا، مدارس دانش‌آموزان نابینا، معلم، مدارس، دانش‌آموزان، آموزش، کلاس، گزارشی از مدارس دانش‌آموزان، روح، مدارس بینایی درس، کمبود، معلم نابینا، انسان، صحبت، معلول، خط بریل، مسئله، کار، وزارت آموزش و پرورش، نابینایی در مدارس بینایی، روح انسان، مجتمع آموزشی دختران نابینا، جامعه، مشکلات، کمبود امکانات، بچه‌ها نابینای مطلق، کمبود کتابهای مخصوص نابینایان، مدرسه نابینایی، این‌ها

خلاصه ماشینی: "*آیا این بچه‌ها نابینای مطلق هستند یاکمی قدرت بینایی هم دارند؟ یک تعداد از این بچه‌ها نابینای‌ مطلق هستند و تعداد کمتری نیز درصد کمی نابینایی دارند که می‌ توانند نور و جهت راه‌رفتن خودشان‌ را تشخیص دهند ولی دیگر نمی‌توانند کتاب بخوانند یا چیزی از روبخوانند و دیگر امیدی به بازگشت بینایی کامل‌ در این‌ها وجود ندارد ما در موقع‌ ثبت‌نام دانش‌آموزان فرمی داریم که‌ به آنها می‌دهیم که در این فرم منعکس‌ شده که اینها کی نابینا شده‌اند،کی‌ به این حد از نابینایی رسیده‌اند چقدر فعالیت پزشکی روی چشمشان انجام‌ شده و در نهایت که این فعالیت‌ها بی‌نتیجه بوده باشد برای تحصیل به‌ این‌جا منتقل می‌شوند و نوعا اینها به نابینایی مطلق می‌افتند مثلا ما در این‌جا دبیرانی داریم که روزی نیمه‌ بینا بوده‌اند و حالا نابینای مطلق‌ هستند،دانش‌آموزانی داریم که خیلی‌ هایشان یکسال پیش،دو سال نیمه بینا بودند و الان نابینای مطلق هستند! ولی چیزی ثابت است و بیشتر می‌توان از آن استفاده کرد، نوعی چاپ سنگی است روی ورقه‌های‌ مخصوصی به نام«پلیت»که در ایران‌ ساخته نمی‌شود و با وجود این که‌ تاکنون چندین‌بار منعکس شده نمی- دانم چرا دولت اقدام به وارد کردن‌ آن نکرده است؟اگر دولت می‌خواهد مدرسه نابینایی داشته باشد باید فکری برای این مسئله بکند الان‌ چاپخانه‌ای با آن عظمت و کلی‌ کارمند تقریبا خوابیده و نتیجه‌اش این‌ است که معلم می‌رود سرکلاس و با کمبود کتاب روبروست!"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.