Skip to main content
فهرست مقالات

نژادپرستی در میان صهیونیستها

(4 صفحه - از 26 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : نژادپرستی در میان صهیونیستها، صهیونیستی، یهودیان شرقی، دانش‌آموزان، یهودیان شرقی و یهودیان غربی، متولدین فلسطین اشغالی، دبیرستان، دانشجویان، میان یهودیان شرقی، تحصیل یهودیان شرقی، کلاسهای، مدارسی، غربی، نسبت دانشجویان دانشگاههای فلسطین اشغالی، میان یهودیان شرقی و غربی، دانش‌آموزان شرقی در سطح دبیرستان، دانش‌آموزان شرقی، تعداد دانش‌آموزان شرقی در دبیرستانها، امتحانات، تعداد دانش‌آموزان کلاس ویژه، برنامه‌های آموزشی، یهودیان غربی، فرهنگ، میان یهودیان شرقی به نسبت، نسبت دانش‌آموزان شرقی در سطح، سطح معلومات دانش‌آموزان نسبت، کتابهای درسی ویژه یهودیان، کلاس ویژه، فرهنگ غربی، فرهنگ یهودیان غربی

خلاصه ماشینی: "به موجب آمار در سال 65-1966 نسبت‌ دانشجویان دانشگاههای فلسطین اشغالی‌ به شرح زیر بود: از هرده هزار نفر یهودی متولد آسیا و آفریقا 94 نفرشان دانشجو بودند. مرحلهء دوم: در پایان دههء 1950 نسبت مردودین‌ و آنها که ترک تحصیل کرده بودند در میان‌ یهودیان شرقی افزایش یافت و اینان دست‌ به تظاهراتی در«ودای صلیب»در حیفا زدند و افکار عمومی در فلسطین اشغالی متقاعد شد که حل مشکل این دسته از مردم‌ (یهودیان شرقی)ضروری است و لازم‌ است که سطح امتحانات و حداقل نمرهء قبولی برای دانش‌آموزان شرقی پایین آورده‌ شود و در کلاسهای ابتدایی باید بدون توجه‌ به نمرات امتحانی آنها را قبول کرد. اما در کنار اقدامات یاد شده‌ برای بهبود شرایط تحصیلی یهودیان شرقی‌ تصمیمات مؤثری اتخاذ نگردید و در برنامه‌های آموزشی تعدیل صورت نگرفت‌ تا این برنامه‌ها را مطابق طرز فکری وافق فکری‌ یهودیان شرقی نماید. به همین جهت نتیجهء کلی که از اقدامات ناقص فوق حاصل‌ شد،تنها افزایش تعداد دانش‌آموزان شرقی‌ در دبیرستانها بود که بیشتر آنان به علت‌ ضعف پایه‌های تحصیلی با ناکامی‌ و مردودی و احساس کمبود مواجه شده‌ و ناچار از ترک تحصیل گردیدند. در کنار اقدامات یاد شده همچنین‌ تصمیم گرفته شد که برای شرقی‌های‌ بااستعداد،مدارس ویژه تأسیس گردد ولی از آنجا که هزینهء نگهداری این‌گونه‌ مدارس که تعداد دانش‌آموزان آنها اندک‌ بود،بالا به نظر می‌رسید،ادامهء فعالیت آنها (به تصویر صفحه مراجعه شود) موقوف گردید و به جای آن دانش‌آموزان‌ بااستعداد تحت مراقبت روزانه قرار گرفته‌ و کلاسهای اضافی در زمینه‌های فراگیری‌ زبان عبری،زبان انگلیسی،ریاضیات‌ و برنامه‌های فرهنگی برای آنان تشکیل‌ گردید که به صورت شبانه و یا در تعطیلات‌ تابستانی فعالیت داشتند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.