Skip to main content
فهرست مقالات

مدیران موفق (دبستان های دخترانه)

(3 صفحه - از 26 تا 28)

خلاصه ماشینی:

"مدیر خوب باید محیط اطراف خود و کسانی که دوروبر او هستند بشناسد و علاوه‌براین حتما باید در قلب آنها از معلم‌ و دفتردار گرفته تا سرایدار و مستخدم یا اولیای دانش‌آموزان جا پیدا کند و این کار با درک مسائل و مشکلات آنها امکان‌پذیر است. » -«ما همیشه سر صف برای بچه‌ها دربارهء مسائل مختلف صحبت می‌کنیم‌ و تاکنون نیز این صحبت‌ها خیلی مؤثر بوده است،البته سعی می‌کنیم‌ در مدرسه از لفظ و کلمه دزدی استفاده‌ نکنیم که بچه هم اگر خطایی کرد احساس نکند که دزد است. اگر مدیر نماینده خشم و غضب و مجسمه تنبیه و خشونت باشد و دفتر مدرسه فقط محلی‌ باشد برای تنبیه کردن و نمره انضباط دادن؛و احساس ترس از دفتر و مدیر در دل‌ دانش‌آموز پیدا شود مدیر قادر نخواهد بود به‌ مشکلات ریشه‌ای دانش‌آموز پی‌ببرد لذا ایجاد محبت و صمیمت از اهمیت ویژه‌ای‌ برخوردار است و تا دانش‌آموز به مدیر مدرسه علاقه نداشته باشد و به او اعتماد نکند،مشکلات و مسائل خود را با او در میان نمی‌گذارد. » رابطه مدیر با معلمان مدیر موفق باید بتواند معلم را هم‌ در کارش موفق بسازد مسئله‌ای که‌ در دبستان‌های دخترانه وجود دارد، حضور تعداد بیشتری معلم زن است‌ معلمی که مادر باشد مسلما وظیفه‌ رسیدگی به فرزندانش را دارد و لذا ممکن‌ است گاهی اوقات صبح‌ها دیرتر به مدرسه‌ برسد یا فرزنش مریض شود و برای‌ او گرفتاری پیش بیاید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.