Skip to main content
فهرست مقالات

مدیران موفق

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 60 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : مدیر، معلمین، مدرسه، مدیران موفق، دانش‌آموز، دبیران، مدیریت، کلاس، تذکر، نماز، مدیر مدرسه، اشتباه، نیروها، انسان، صحبت، مراسم، معلمان موفق، کار، خانم معلم‌ها مشغول صحبت، مدرسهء، تنظیم برنامهء درسی معلمان، همکاران، تنظیم ساعات درسی دبیران، تنظیم، برخورد با معلمین، دانش‌آموز کلاس، حضور مدیر نیرو، حضور مدیر در مدرسه، کنیم مدیر، نماز خواندن

خلاصه ماشینی: "مدیر باید برای رشد و هدایت حوزهء مدیریت خود ارتباط قوی‌ و نزدیکی با این عوامل داشته باشد. در یک واحد آموزشی،مدیر باید نسبت به بقیهء همکاران خود خصائص‌ مثبت بیشتری دارا باشد و از نظر علمی‌ و تدریس قوی باشد؛باید بتواند نکات‌ مثبت و منفی دیگران را تشخیص دهد؛با برخورد صحیح و سالم مشکلات را مرتفع کند؛و در این صورت معلم‌ احساس می‌کند که مدیر مدرسه قوی‌ است و در برخوردها از موضع قوت و قدرت عمل می‌کند نه از ضعف و لا جرم‌ مدیریت او را می‌پذیرد. » تقسیم کارها و محول کردن آنها به‌ دیگران اشکالی ندارد،بلکه مهم این‌ است که مدیر باید نظارت داشته و نسبت‌ به کارها بی‌تفاوت نباشد. اگر در خارج از محیط مدرسه‌ با معلمی دوست هستیم و مثلا رفت‌وآمد خانوادگی داریم،در داخل مدرسه باید مانند سایر همکاران برخورد کنیم. یکی از دوستان نیز گفت:چرا او را در مدرسه قبول کردی؟گفتم:مگرچه‌ شده؟گفت:مارکسیست است!پرسیدم: چطور؟گفت:دانش‌آموزی را بخاطر نماز خواندن و تأخیر،به کلاس راه نداده و گفته بود دانش‌آموز نباید نماز بخواند؛ سبیل‌هایش بلند است؛ریشش را هم‌ می‌تراشد؛فکر می‌کنم مارکسیست است. سپس از مشکلات کودکی و نیازهای‌ مادی فعلیش آغاز کرد و بعد گفت:جریانی‌ که به شما گفته‌اند از این قرار بود که دیدم‌ آن دانش‌آموز،بچهء شلوغی است،اصلا اهل نماز هم نیست،به کلاس هم دیر آمده‌ است؛گفتم:وقتی نماز موجب دیر آمدن‌ می‌شود آن را سریع بخوان و زود بیا. این برخوردها باید چنان تنظیم‌ شود که دانش‌آموز بتواند استعدادهای‌ مثبت خود را شکوفا کرده و استعدادهای منفی‌اش را تحت کنترل‌ قرار دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.