Skip to main content
فهرست مقالات

مشکلات رفتاری: روشها و فنون برخورد با مسائل اجتماعی و رفتاری دانش آموزان

نویسنده:

(2 صفحه - از 28 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : مصاحبه، دانش‌آموز، دانش، مربی، اجتماعی، رفتاری، اطلاعات، حرفه‌ای، مسائل اجتماعی و رفتاری، مشاهده

خلاصه ماشینی:

"برای مشاهده کننده چند نکته قابل‌ توجه است: 1-1-مشاهده یک فرد حرفه‌ای‌ مثل مربی،باید متفاوت از مشاهدات‌ عادی و روزمره افراد غیر حرفه‌ای باشد و بهمین دلیل است که از یک حرکت یا صحبت یا عکس العمل دانش آموز افراد مشاهده کننده برداشت‌های مختلفی‌ دارند ولی مربی با زمینه‌های قبلی و تجربیات قبلی و شناخت قبلی که از این‌ دانش آموز دارد می‌تواند علت‌های‌ مربوط به این عکس العمل‌ها را دریابد و به ظاهر امر کمتر توجه نماید. خوب گوش دادن علاوه‌ بر اینکه برای کسب اطلاعات صحیح‌ مورد استفاده مشاهده کننده قرار می‌گیرد،خود روشی است در کمک رسانی و درمان،چون بسیاری از دانش آموزان دارای مشکل،دنبال کسی‌ می‌گردند که به حرف آنها گوش بدهد. گاه دانش آموز با بیان مطالب‌ پراکنده از هدف مصاحبه دور میشود و این وظیفه مربی است که مصاحبه را به‌ مسیر اصلی برگرداند و این معمولا از طریق سؤال کردن و در برخی موارد مشاهده یک فرد حرفه‌ای مثل مربی باید متفاوت‌ از مشاهدات عادی و روزمره افراد غیر حرفه‌ای باشد. بنابراین گروه‌ همکلاسها برای مربی وسیله‌ای است‌ در نظارت بر اعمال دانش آموز،چرا که‌ نوعی کنترل از طریق گروه بر رفتار او اعمال میگردد و این فشارهای گروهی‌ که بطور طبیعی نوجوان را به راههای‌ انتخاب شده می‌کشاند می‌تواند ابزاری‌ مناسب باشد. این گروهها می‌تواند یک روز و برای‌ یک اقدام تشکیل شود و یا در مدت چند ماه مرتب فعالیت نماید و در جریان این‌ فعالیتها برای دانش آموز عضو گروه نوعی‌ فرصت مشکل گشایی حاصل میشود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.