Skip to main content
فهرست مقالات

بهداشت (مقاله علمی)

نویسنده:

(4 صفحه - از 58 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : بهداشتی، دانش، دانش‌آموز، معلم، آموزشهای، سلامت، دانش آموزان، کودکی، بیماریهای، جسمی، دندانها، ورزش، اوضاع بهداشتی دانش آموزان، دانش آموزان امری لازم، بیان آموزشهای بهداشتی در مدارس، محیط مدارس به دانش آموزان، روانی، مدارس و آموزشگاه‌ها، سلامتی روانی و جسمی، آگاهی معلم از احوال دانش‌آموزان، محیط، سلامت دندانهای دانش‌آموز، اصول و ضوابط بهداشتی، سلامت دانش آموزان، بدن، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی، آگاهی معلم از وضع مادی، تشویق دانش آموزان، بیان مسائل بهداشتی، مسائل بهداشتی در محیط مدارس

خلاصه ماشینی: "هدف از برقراری آموزش و خدمات‌ بهداشتی در آموزشگاهها: در هرکاری ابتدا این سؤال به ذهن‌ می‌رسد که هدف از آن کار چیست؟در بهداشت نیز چنین است،هدف اصلی از آموزش بهداشت در مدارس تربیت جوانانی‌ سالم،مفید و نیرومند برای جامعه است-اعم‌ از سلامت جسمی و یا روانی-که جهت نیل‌ به آن هدف رعایت امور زیر لازم به نظر ثقل سامعه از عواملی است‌ که باعث می‌شود دانش آموز در مطالعات خود و انجام تکالیفش‌ دچار مشکل شود (به تصویر صفحه مراجعه شود) می‌رسد: -آموزش اصول صحیح و اولیه بهداشت‌ و تشویق دانش آموزان به انجام و تکرار آن تا ملکهء آنان شود. لذا معلم می‌بایست با توجه به موارد عینی و امکانات سهل الوصول دانش آموزان،به ارشاد آنها در این زمینه بپردازد؛البته این رعایت مانع‌ از بیان واقعیت بهداشتی نخواهد بود،با این‌ حال تجربه نشان داده است که بعضی از عوامل‌ وجود دارند که اگر معلم به آنها توجه کند، می‌تواند توفیقی نسبی در ارائه طریق خود به‌ دست آورد که ذیلا به چند مورد از آن عوامل‌ اشاره می‌کنیم: 1-توجه به سلامت و حالت جسمانی‌ دانش آموز:پر واضح است که یک دانش آموز بیمار،ناتوان و ناقص نمی‌تواند مانند شاگردان‌ سالم رفتار کند. ا در مدارسی که رابطهء معلمین با دانش آموزان صمیمی و آگاهی از اوضاع کلی‌ شاگردان برای معلمان امکان پذیر است-مانند مدارس روستاها-معلم می‌تواند نکاتی را که‌ بیان می‌شود،در نظر بگیرد: الف)بررسی سلامتی عمومی‌ دانش آموز :که در آن می‌توان از وضع تغذیه، تنبلی و خستگی،چشمان قرمز و غمگین،لبان‌ رنگ پریده،دستان سرد،عصبانیت،سردرد، حالت تهوع،حساسیت و گوشه‌گیری‌ دانش آموز نام برد،وجود این علائم دال بر بیمار بودن شاگرد خواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.