Skip to main content
فهرست مقالات

نقش معلم در یادگیری

نویسنده:

(4 صفحه - از 48 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : معلم، دانش‌آموز، تشویق، یادگیری دانش‌آموزان، آمادگی، نقش معلم در یادگیری، روش تدریس، ترس، کلاس، نوجوان

خلاصه ماشینی:

"به عنوان مثال،برخی از موضوعات از طریق‌ انجام اعمال و حرکات آموخته می‌شوند،در حالی که برای یادگیری مهارتها و موضوعات‌ دیگر،فراگیر باید در گوشه‌ای ساکت و آرام‌ معلم از طریق گفتگو با دانش‌آموزان،والدین و معلمان دیگر می‌تواند به نحو مطلوبی به علل عدم یادگیری دانش‌آموز پی‌ببرد. برای آن‌که یادگیری در حد مطلوبی‌ انجام گیرد،معلم باید با روشهای تدریس‌ متناسب با موضوع درس آشنا باشد و بتواند آن‌ را عملا بکار بندد،معلم باید بتواند از ابزار و وسایل مختلف آموزشی که موجب تسهیل و بهبود یادگیری می‌شوند بخوبی استفاده کند. انجام تکلیف در صورتی می‌تواند به‌ افزایش یادگیری منجر شود که اولا با موضوع‌ درس مربوط باشد و مقدار آن با توجه به‌ فرصت و توانایی دانش‌آموز تعیین گردد. ثالثا (به تصویر صفحه مراجعه شود) معلم باید نحوه انجام تکلیف تعیین شده را با دقت با دانش‌آموزان مورد بحث قرار دهد و آنها را با چگونگی انجام آن آشنا سازد. ثانیا ماهیت‌ موضوع یادگیری در چگونگی یادگیری مؤثر است و معلم باید در آغاز سال تحصیلی شیوه‌ فراگیری درس مورد نظر را برای دانش‌آموزان‌ مطرح سازد و مدتی درباره آن صحبت کند. ثالثا روش تدریس و شیوه ارائه مطالب درسی‌ می‌تواند در میزان یادگیری موثر باشد و معلم‌ باید با شناخت کارش،مناسب‌ترین روش را بکار بندد و از ابزار و وسایل گوناگون برای‌ عینیت‌بخشی به مطالب درسی استفاده کند. رابعا تشویق درست و مناسب می‌تواند موجب‌ افزایش میزان یادگیری گردد و معلم باید بتواند بطریق درستی دانش‌آموزان را مورد تشویق‌ قرار دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.