Skip to main content
فهرست مقالات

نقش معلم در یادگیری

نویسنده:

(4 صفحه - از 48 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : معلم ،دانش‌آموز ،تشویق ،یادگیری دانش‌آموزان ،آمادگی ،نقش معلم در یادگیری ،روش تدریس ،ترس ،کلاس ،نوجوان ،عاطفی ،والدین ،علل عدم یادگیری دانش‌آموز ،افزایش میزان یادگیری دانش‌آموزان ،معلم در یادگیری دانش‌آموزان ،ماهیت موضوع یادگیری ،آمادگی عاطفی دانش‌آموز ،فراگیری ،مشکلات عاطفی ،میزان یادگیری ،تدریس و شیوه ارائه مطلب ،فرد ،آمادگی لازمهء یادگیری ،یادگیری موثر ،مشکلات ،موضوع ،عوامل موثر در یادگیری ،افزایش یادگیری موثر ،میزان یادگیری موثر ،افزایش یادگیری

خلاصه ماشینی:

"به عنوان مثال،برخی از موضوعات از طریق‌ انجام اعمال و حرکات آموخته می‌شوند،در حالی که برای یادگیری مهارتها و موضوعات‌ دیگر،فراگیر باید در گوشه‌ای ساکت و آرام‌ معلم از طریق گفتگو با دانش‌آموزان،والدین و معلمان دیگر می‌تواند به نحو مطلوبی به علل عدم یادگیری دانش‌آموز پی‌ببرد. برای آن‌که یادگیری در حد مطلوبی‌ انجام گیرد،معلم باید با روشهای تدریس‌ متناسب با موضوع درس آشنا باشد و بتواند آن‌ را عملا بکار بندد،معلم باید بتواند از ابزار و وسایل مختلف آموزشی که موجب تسهیل و بهبود یادگیری می‌شوند بخوبی استفاده کند. انجام تکلیف در صورتی می‌تواند به‌ افزایش یادگیری منجر شود که اولا با موضوع‌ درس مربوط باشد و مقدار آن با توجه به‌ فرصت و توانایی دانش‌آموز تعیین گردد. ثالثا (به تصویر صفحه مراجعه شود) معلم باید نحوه انجام تکلیف تعیین شده را با دقت با دانش‌آموزان مورد بحث قرار دهد و آنها را با چگونگی انجام آن آشنا سازد. ثانیا ماهیت‌ موضوع یادگیری در چگونگی یادگیری مؤثر است و معلم باید در آغاز سال تحصیلی شیوه‌ فراگیری درس مورد نظر را برای دانش‌آموزان‌ مطرح سازد و مدتی درباره آن صحبت کند. ثالثا روش تدریس و شیوه ارائه مطالب درسی‌ می‌تواند در میزان یادگیری موثر باشد و معلم‌ باید با شناخت کارش،مناسب‌ترین روش را بکار بندد و از ابزار و وسایل گوناگون برای‌ عینیت‌بخشی به مطالب درسی استفاده کند. رابعا تشویق درست و مناسب می‌تواند موجب‌ افزایش میزان یادگیری گردد و معلم باید بتواند بطریق درستی دانش‌آموزان را مورد تشویق‌ قرار دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.