Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی کتاب

(2 صفحه - از 62 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : شهید ثانی ،تعلیم و تربیت ،مصائب ،دانش‌آموز مداری ،مداری ،تربیتی ،سالگی ،مفید ،مربوط به‌آن

خلاصه ماشینی:

"مؤلف‌ در مورد دنیا و سرای رنج و کدورت می‌گوید: «مصائب و گرفتاریها بر بزرگان و انسانهای‌ برجسته از قبیل انبیاء و اوصیاء یورش می‌برد»و فرمایش نبی‌اکرم(ص)را شاهد گفتار خود قرار می‌دهد که فرمود:«پر مصیبت‌ترین مردم و (به تصویر صفحه مراجعه شود) رنجیده‌ترین انسانها بترتیب عبارتند از:انبیاء، اولیاء و سپس کسانی که شباهت بیشتری به‌ آنها دارند. آنچه در این کتاب مورد نظر است: روانشناسی آموزشگاهی یعنی کاربرد اصول و قوانین روانشناسی در آموزشگاه برای ایجاد رفتار مطلوب و تغییرات رفتاری مناسب در محیط آموزشگاه است. در فصل سوم این کتاب آمده است:برای‌ این که یادگیری بهتر و سریعتر انجام شود اصول زیر باید مراعات شود: (به تصویر صفحه مراجعه شود) تعیین هدف-آمادگی-انگیزش- تمرکز حواس-فعالیت فراگیر-ارتباط مطالب-تکرار و تمرین. باید گفت که نویسنده نظر خود را در مورد معلم‌مداری و دانش‌آموز مداری بیان نکرده‌ است و جای سؤال باقی است که آیا معلم‌ مداری بهتر است با دانش‌آموز مداری و یا ترکیبی از آنها؟ روشهای آموزش-یادگیری کنترل شده‌ و اکتشافی-انگیزش و یادگیری-روشهای‌ سنجش و یادگیری شناخت و آموزش کودکان‌ استثنایی-انضباط-مشاوره و راهنمایی و روانشناسی معلم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.