Skip to main content
فهرست مقالات

بحثی در اطراف معجزه: در تخت پولاد اصفهان

(9 صفحه - از 95 تا 103)

کلید واژه های ماشینی : معجزه ،خداوند ،زن ،آهو ،روح ،صیاد ،قرآن ،مرگ ،مجد الشریعه ،سید نجف‌آبادی ،دین ،بدن ،شرع ،شیعه ،مجد الشریع ،فرض ،مشیت خداوندی ،دنیا ،اسلامی ،بحثی در اطراف معجزه ،عقیده ،مشیت خداوند مطلع ،ضامن آهو ،قرآن میهمان خداوند ،بدهد آهو ،خداوند زنده ،صیاد معجزه ،اصول ،حضرت آقا ،کسان

خلاصه ماشینی:

"من تاکنون نفهمیدم معنی اینکه معصومین زنده و مرده ندارند و آنها همیشه حی و حاضر هستند یعنی چه-آیا مقصود ارزنده بودن این است که‌ انسان با همین جسم مادی و دنیوی خود بر روی کره زمین باشد و راه رود و چیز بخورد و ادارک کند؟ اگر این است که بدلیل حس و عیان،بطلان آن ثابت است زیرا همه‌ میدانیم که حضرت پیغمبر یا حضرت حسین در چه سالی فوت کردند و کجا آنها را دفن کردند و تمام آثار شرعی و مترتبه بر مرگ از قبیل ارث بردن‌ بازماندگان و جانشین پیدا شدن برای آنها و همچنین آثار طبیعی فوت یعنی‌ قطع نفس و حرکت و حرف زدن و ایستادن قلب و تمام خواص موجود زنده‌ از او سلب شده و بعد از آن دفن کردن جسد بیروح و سرد و جاد آنها در زیرزمین بوقوع پیوسته و دیگر احدی آنها را بر سطح خاک ندیده است و در اصطلاح سکنه کره زمین این‌گونه اشخاص را مرده میدانند. در این صورت نمیدانم مسئله تنفس و بدل ما یتحلل و سایر لوازم و ضروریات حیات چطور برای آنها فراهم میشود و در این دنیائیکه ما فرض‌ کردیم همه کارها باید معلول علل خود باشد چطور میشود این قضیه صورت بگیرد و تازه فایده این کار چیست-برای خداوند و برای خود این پیشوایان دین و برای جامعه بشری چه مصلحت و چه حکمت میتوان تصور کرد که عده‌ای‌ مردمان بزرگ و روحانی در زیر خاک زنده بمانند؟ سید نجف آبادی-با خجالت‌زدگی گفت حضرت آقا البته در جدل‌ ید طولائی دارند و بنابراین بسهولت طلبه بیچاره‌ای مثل من را درهم میشکنند و مسخره میکنند ولی اگر قدری توجه میفرمودید میدانستید مقصود بنده از زنده بودن آنها این است که روح آنها در ملکوت خداوندی زنده است چنانکه‌ در قرآن هم آمده است(و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون)(سوره 3 آیه 163)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.