Skip to main content
فهرست مقالات

تقسیم بازار مقدمه ای بر انتخاب بازار هدف از روشهای سنتی تا استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی

نویسنده: ؛ ؛

زمستان 1385 - شماره 52 علمی-ترویجی (24 صفحه - از 17 تا 40)

کلید واژه های ماشینی : شبکه‌های عصبی مصنوعی ،شبکه‌های عصبی ،استفاده از شبکه‌های عصبی ،تقسیم بازار ،تحلیل خوشه‌ای ،روشهای سنتی تا استفاده ،روشهای شبکه عصبی ،مصنوعی ،روشهای سنتی ،بازار هدف ،مدلهای شبکه عصبی ،مدلهای طبقه پنهان ،خوشه‌ای ،تولید انبوه ،شبکه‌های عصبی بک پروپگیشن ،تحلیل خوشه‌ای سنتی ،انبوه ،روشهای تحلیل خوشه‌ای ،سفارشی‌سازی انبوه ،تقسیم‌بندی چند ،روشهای خوشه‌بندی ،استراتژی بازاریابی ،بازار انبوه ،نیازهای مشتریان ،بخشهای بازار ،نسبت به روشهای سنتی ،موفقیت شرکت ،دقیق ،برنامه بازاریابی ،شبکه‌های دو

بی‌تردید در عرصه نوین رقابت میان شرکتها،بدست آوردن یا از دست دادن حتی‌ یک مشتری نیز حائز اهمیت است.تعدد شرکتها و رقابت،آنها را ناگزیر می‌سازد تا جهت دستیابی به گروهی از مشتریان تلاش نمایند،چرا که دستیابی به تمام مشتریان‌ در این رقابت شدید غیرممکن شده است.بدین‌ترتیب شرکتها احساس می‌کنند به‌ تقسیم بازار و بخش‌بندی نیاز دارند.البته اصل این نیاز از گذشته احساس می‌شد و بر آن اساس تقسیم‌بندیهای ساده‌ای نیز انجام گرفته است؛آنچه که در اینجا ما بدان‌ خواهیم پرداخت مفاهیم،رویکردها و روشهای نین و پیشرفته تقسیم بازار است که‌ به شناخت بهتر مشتریان و در نتیجه آسانتر شدن انتخاب مشتریان هدف و توجه‌ بهتر و بیشتر به آنها منجر خواهد شد،بگونه‌ای که موفقیت شرکت تأمین شود.این‌ مفاهیم شامل تقسیم‌بندی فوق‌العاده زیاد یا بازاریابی خرد،سفارشی‌سازی انبوه و تقسیم بازار بسیار دقیق است؛روشها نیز از تقسیم‌بندی چند بعدی شروع شده،با خوشه‌بندی فازی و همپوشانی،مدلهای طبقه پنهان و تحلیل خوشه‌ای ادامه یافته و به‌ تقسیم بازار با شبکه‌های عصبی مصنوعی ختم می‌شودد،روش استفاده از شبکه‌های‌ عصبی مصنوعی با تفصیل بیشتری مورد مداقه قرار گرفته است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.