Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی عوامل و روش اصلاح انحرافات و ناهنجاریهای کودکان

نویسنده:

(4 صفحه - از 14 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : کودک، سرقت، کودکان و نوجوانان، بیماری، دزدی، علل سرقت کودکان و نوجوانان، تنبیه، رفتار، مدرسه، اصلاح انحرافات و ناهنجاریهای کودکان

خلاصه ماشینی:

"در مورد تنبیه فعلا بحث نمی‌کنیم چراکه‌ خود جای بحث فراوان دارد اما روی هم‌ رفته باید گفت که تنبیه وسیلهء مناسبی برای‌ رفع ناهنجاریها نیست ممکن است که‌ کودک یا نوجوان موقتا به علت ترس از تنبیه، از انجام کار زشتی خودداری کند ولی بعدا به یک صورت شدیدتر و در جای دیگر آن‌ نابهنجاری بروز کند بنابراین تنبیه را نمی‌توان رویهمرفته به‌عنوان یک وسیلهء خیلی خوب معرفی کرد البته گاهی‌ ضرورت پیدا می‌کند و چاره‌ای هم نیست‌ آنهم با شرایط خودش. اگر پذیرفتیم که یک فرد منحرف‌ بیمار است در این صورت باید به دنبال علت‌ این بیماری رفت و در اینجاست که وظیفه‌ مربی مشخص می‌شود او باید علت بیماری‌ را تشخیص دهد و سپس داروی مناسب را (به تصویر صفحه مراجعه شود) آیت الله امینی تجویز بکند،تنبیه هم یک داروست منتهی‌ جای مناسب خودش و داروهای دیگر هم‌ همینطور،داروهایی که برای درمان‌ بیماریهای جسمانی استعمال میشود در صورت اشتباه در تجویز،می‌تواند اثرات‌ مخربی داشته باشد همینطور روش‌هایی که‌ برای معالجهء بیماریهای روحی و روانی‌ اعمال میشود باتوجه به اینکه این بیماریها بسیار ظریفتر و حساسترند نیاز به دقت‌ بیشتری دارند پس اگر موفق به کشف علت‌ یک ناهنجاری گردیم و سپس اقدام به‌ معالجهء آن نماییم،در این صورت انشاء الله‌ موفق خواهیم شد. و با نصیحت،زمینه‌های ایجاد اینگونه‌ حسادت‌ها را از میان بردارند و بعد از زدودن‌ عامل حسادت،باید به فردی که اقدام به‌ دزدی کرده است صحبت نمود می‌توان به او فهماند که اگر درس بخواند و بیشتر تلاش‌ کند می‌تواند مورد علاقه و احترام همه قرار گیرد و یا در آینده او هم درآمد خوبی داشته‌ باشد و همچنین باید پیرامون مضرات دزدی‌ با او صحبت کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.