Skip to main content
فهرست مقالات

نارسایی در روابط اجتماعی دانش آموزان

نویسنده:

(3 صفحه - از 29 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : اجتماعی ،کودک ،روابط اجتماعی دانش‌آموزان ،دانش‌آموزان ،انزوا ،تعامل ،کودک منزوی ،پرخاشگری ،همسالان ،نارسایی در روابط اجتماعی ،تجربه ،کناره‌گیری از اجتماع ،گروه همسال ،رفتارهای ،تنهایی اجتماعی و تنهایی عاطفی ،رشد ،احساس ،عاطفی ،کودک کناره‌گیر از اجتماع ،دختران و پسران ،مشکلات ،مشکل دانش‌آموزان منزوی ،رفتارهای کودکان منزوی ،رشد عاطفی ،ارتباط ،زندگی ،پسران بیشتری در گروه ،علت ،تعامل اجتماعی با همسالان ،احساس تنهایی

خلاصه ماشینی:

"این امر اگرچه به صورت فوق ممکن‌ است برای دانش‌آموزی با سنین کم،به این‌ صورت اتفاق نیفتد ولی دانش‌آموزانی وجود دارند که به دلیل عدم برخورداری از پدر و مادر،در خانهء یکی از اقوام خود زندگی‌ می‌کنند و به جهت عدم رسیدگی به‌ وضعیت لباس و بی‌مهری‌هایی که نسبت به‌ آنها انجام می‌گیرد و همچنین به خاطر نداشتن مادری دلسوز و مهربان و فشارهای‌ ناشی از آن،دچار افسردگی و انزواطلبی‌ گشته و یا مطرود گروه همسالان واقع‌ می‌گردند،و سخت احساس تنهایی‌ می‌نمایند. محقق دیگری اظهار نموده است که‌ تحول اجتماعی-عاطفی ممکن است پیش‌ از تحول شناختی در تعیین موفقیت نسبی و سازگاری فرد در مدرسه و زندگی اثر داشته‌ باشد،یعنی رشد عاطفی نسبت به رشد شناختی،تأثیر بیشتری در روابط اجتماعی‌ دارد با فرض اینکه رشد عاطفی-اجتماعی‌ امری اتفاقی خواهد بود،پس متخصص‌ مطالعهء کودک باید مسئولیت فراهم کردن‌ امکانات لازم جهت رشد نهایی را متوجه خود بداند. به هرحال بیشتر محققین با این نظر موافقند که محیط به‌طور مؤثری موجب بروز مشکلات در تعامل‌های اجتماعی می‌گردد و محقق دیگر15اظهار می‌کند که کودکانیکه‌ در یادگیری رفتارهای عملی اجتماعی دچار شکست شده‌اند یا تشویقهای ناکافی یا نامناسب دریافت کرده‌اند اغلب فاقد امکاناتی برای یادگیری از طریق تقلید هستند،به هرحال می‌توان گفت که‌ کودکی که دچار انزواطلبی شده است از برقرار نمودن تماس با دیگران دوری‌ می‌جوید و بر این جدایی نیز اصرار می‌ورزد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.