Skip to main content
فهرست مقالات

نقش اصلی ارزشیابی در نظام آموزش و پرورش

نویسنده:

(3 صفحه - از 53 تا 55)

خلاصه ماشینی:

"نتایج‌ ارزشیابیهای مستمر او را قادر می‌سازد که به‌ آگاهیهای ذیل دسترسی پیدا کند: -آیا دانش‌آموزان آمادگی لازم برای‌ شروع درس جدید یا شروع دوره جدید را دارند و آیا مطالب قبلی مرتبط با موضوع‌ فعلی را آموخته‌اند؟ -آیا دانش‌آموزان تمام مطالب تدریس‌ شده را آموخته‌اند یا لازم است برخی از مطالب مجددا تدریس شود؟ -به چه علت دانش‌آموزان مطالب‌ معینی را که تدریس شده است‌ نیاموخته‌اند؟ -آیا روش تدریس معلم برای تحقق‌ هدفهای موردنظر مناسب بوده است و یا لازم‌ است در آن تغییراتی داده شود؟ -آیا موضوع مورد آموزش با طول مدت‌ آموزش،وسایل و امکانات و توانایی شاگردان‌ متناسب است؟ -کدام دانش‌آموز یا دانش‌آموزان‌ دارای مشکلات یادگیری می‌باشند و چگونه‌ در رفع آن باید کوشید؟ پاسخ پرسشهای بالا و بسیاری از پرسشهای مشابه آنها به معلم امکان می‌دهد که تدریس خود را با نیازمندیها و توانائیهای‌ دانش‌آموزان هماهنگ سازد و در جهت‌ بهبود کیفیت یادگیری آنان گام بردارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.