Skip to main content
فهرست مقالات

مبانی روانشناسی یادگیری (در تدوین روش ها) (1)

(1 صفحه - از 28 تا 28)

کلید واژه های ماشینی : مبانی روانشناسی یادگیری ،ستم ،تدوین روش ها ،حکایت ستمگران بیشترین ،برنامه ،حکایت ستمگران ،تحلیل مبانی روانشناختی محتوی ،فراگیر ،علایق ،مبنای اصول روانشناسی یادگیری ،محتوی و روشهای برنامه ،دانش‌آموز ،خانه‌بازی ،مبانی یادگیری در تدوین ،نمایش ،روشها و شیوه‌های یادگیری ،جنبه‌های یادگیری ،بیشترین ،بیشترین فعالیتهای هنری ،عاطفی ،هنری ،علم ،حکایت ستمگران در پی آموزش ،جنبه‌های فوق‌الذکر بیشترین ،جنبهء شناختی و فکری ،برنامهء آموزشی ،کتاب ،جنبهء ،روانشناسان اجتماعی چنین‌گرایشها و نگرشهایی ،فعالیتهایی

خلاصه ماشینی:

"یک برنامهء آموزشی یاتربیتی با بهره‌جویی از روانشناسی یادگیری سه زمینهء ذیل را مبنای کار خود قرار می‌دهد: 1-ظرفیت و توانایی فراگیر برای‌ یادگیری 2-موضوعات لازم برای یادگیری با ذکر دلیل 3-روشها و شیوه‌های یادگیری، متناسب با ویژگیهای سنی فراگیر بنابراین به‌طور مستدل،منطقی و علمی‌ پاسخهایی برای سئوالاتی اینچنین در دست‌ خواهد بود که: -آیا چنین محتوی و روشی متناسب با سنین و کشش روانی و جسمی و عقلی‌ فراگیر هست؟ -چرا چنین محتوایی جهت یادگیری در نظر گرفته شه است؟ -آیا روشها و فنون و شیوه‌های بکار گرفته شده علاوه بر اینکه باید قابلیت انتقال‌ محتوای موردنظر را داشته باشند،فراخور نیازهای سنی فراگیران تنظیم شده‌اند؟ بدین ترتیب هریک از اجزاء یک طرح‌ تربیتی یا آموزشی از آنجا که در جهت‌ یادگیری حرکت می‌کند باید بر مبنای اصول‌ روانشناسی یادگیری بوده و قابل توجیه و ارزیابی نیز باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.