Skip to main content
فهرست مقالات

تربیت اجتماعی (8)

نویسنده:

(4 صفحه - از 36 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : تربیت، تربیت اجتماعی، اجتماعی، اخلاق، معلم، مربی، نفسهای، روابط اجتماعی، دانش‌آموزان، صفات

خلاصه ماشینی:

"پس داشتن عجب و اخلاق رذیله مانع بزرگی در برقراری روابط اجتماعی محسوب می‌گردد و بدین ترتیب‌ درمی‌یابیم که انسانی که نتوانسته است با خود رابطهء درستی را برقرار نماید،بطریق‌ اولی نمی‌تواند،با دیگران روابط مناسبی‌ داشته باشد. »7باتوجه به اثرات سوء بدبینی‌ و نقش آن در پیدایش مشکلات در روابط دوستانه،مربی باید آثار سوء بدبینی‌ها را متذکر گردد و شاگردان خویش را از متصف گردیدن به این صفت رذیله باز دارد و در رفتار خود با آنها نیز بدبینی را دخالت‌ ندهد. زمانی که میدان کاملا برای‌ تاخت‌وتاز مناسب است از نواقص و اشتباهات دوست خویش نکوهش و انتقاد خواهند کرد لذا کسی که شیوه‌اش‌ عیب‌جویی است نمی‌تواند برای خود دوستانی واقعی جذب نماید و در پناه محبت‌ و عنایت آنها قرار گرفته و از سرچشمهء عواطف و احساساتشان سیراب شود. و اثر همین فشار بیش از حد روانی‌ که در رفتارهای او نیز ظهور می‌یابد،خود عامل دیگری در عدم توانایی در برقراری‌ رفتار مطلوب اجتماعی محسوب میگردد و به‌ دلیل نداشتن تعادل روانی و تجلی آن عدم‌ تعادل در برخورد با دیگران قطعا دوستانی را از دست خواهد داد. راهنمایی دانش‌آموزان باتوجه به‌ تفاوت‌های فردی باتوجه به مطالب گذشته چنین بر می‌آید که افراد از لحاظ استعدادها، علایق،توانایی‌های فردی باهم‌ تفاوت‌های عاطفی دارند و از طرف دیگر بعلت تعدد مواد درسی و افزایش آمار دانش‌آموزان در مدارس و کلاس‌های درس‌ و تخصصی بودن معلمان از لحاظ ماده‌ درسی،شناخت واقعی روی یکایک‌ شاگردان به نحو بارز انجام نمی‌گیرد،لذا تشکیل ستادهای تربیتی مدارس با همکاری‌ مدیر و معاون،آموزگاران و مربی امور تربیتی‌ آموزشگاه به منظور شناخت افراد از تمام‌ جنبه‌های مختلف امر مهمی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.