Skip to main content
فهرست مقالات

نگرش چیست؟ و چگونه می توان نگرش ها را دگرگون ساخت؟

نویسنده:

(2 صفحه - از 36 تا 37)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، نگرش، قدر قابلیت یادآوری اطلاعات ناساز، اطلاعات ناساز، تکذیب، قدر، امکان تغییرآفرینی بیشتری برخوردار، یادآوری اطلاعات ناساز با طرح، اطلاعات تازه و طرح ذهنی، نگرش ها

خلاصه ماشینی:

"این عوامل عبارتند از: 1-تعارض و اختلاف 2-عدم ابهام و ایهام 3-سازمان‌یافتگی(از نوعی معین) 4-قابلیت یادآوری هرگاه اطلاعات تازه‌ای که در برابر نگرش معینی ظهور می‌کند،از این‌ ویژگی‌ها برخوردار باشد،قدرت بیشتری‌ برای ایجاد تغییر در نگرش مزبور خواهد داشت. چه‌ میزانی از تعارض و اختلاف میان اطلاعات‌ تازه و نگرش،برای ایجاد تغییر در نگرش لازم‌ است؟شریف و هاولند (Sharif and Hovland,1961) اظهار کرده‌اند که هر قدر اختلاف مزبور بیشتر باشد،امکان تغییر افزایش می‌یابد،اما باید به این نکته نیز توجه داشت که اگر این‌ تعارض بسیار زیاد باشد،امکان تغییر کاهش‌ می‌یابد و یا اینکه تغییری در جهت خلاف‌ اطلاعات عرضه شده،صورت می‌پذیرد. مراد از پراکندگی آن است که‌ اگر اطلاعات تازه،به جای آن‌که صرفا حول چند مورد معدود تمرکز داشته باشد از پراکندگی بیشتری برخوردار باشد،قدرت‌ تغییرآفرینی آن در طرح ذهنی بیشتر خواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.