Skip to main content
فهرست مقالات

گوهر سخن

نویسنده:

(4 صفحه - از 44 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : معلم، سخن، تربیتی، گوهر سخن، حجاب، دانش‌آموز، زبان، خوب، معلم خوب، پرورش، کلاس، خانواده، الگو، اجتماعی، آموزش و پرورش، فرهنگی، خوب سخن گفتن، الگوسازی، بیان، فکر، مسألهء حجاب، مسائل تربیتی، مسألهء، مسائل آموزشی، معلم زبان، حجاب و مسأله حجاب، زبان و بیان، گوهر سخن عنایت، معلم دانش اجتماعی، خوب حرف

خلاصه ماشینی: "یعنی اول سال ممکن است‌ درسی را بدهد و بعد از یک هفته دیکتهء آن‌ را بگوید،احتمالا ممکن است در درس‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) دیکتهء عده‌ای خوب باشند و عده‌ای بد اما در ذهن خودش یک نوع تقسیم‌بندی از کلاس پیدا می‌کند و بعد هم از بضاعت‌ عمومی کلاس مطلع می‌شود و ارزیابی‌ می‌کند که این موضوع در تدریس هفته بعد او هم اثر دارد. با طمأنینه بیشتر و با سرعت‌ کمتری حرکت می‌کند در مسائل تربیتی باز به این‌ نکته بعضی جاها کم‌توجه می‌شود یعنی اگر ما مثلا یک دستورالعمل یا یک روش یا یک‌ برنامهء تربیتی را به بچه‌ها ابلاغ می‌کنیم‌ می‌خواهیم به آنها القا کنیم که‌ او در جلسهء بعدی باید همان کار موردنظر و مطلوب ما را انجام دهد و به‌ همان شکلی که ما می‌خواهیم درآید. نکته دیگر اینکه از نظر ایجاد یک انقلاب‌ تربیتی در آموزش و پرورش ممکن است‌ در محیطهای مدرسه ما موفق باشیم که‌ ضوابط تربیتی را اعمال بکنیم ولی به هر حال این دانش‌آموز در خانواده هم محیط دیگری برایش هست و اگر در خانواده‌ الگویی که برایش مطرح است با ضوابط تربیتی مدرسه متفاوت باشد و در مدرسه هم‌ قانع نشود،در خانواده نمی‌تواند مقاومت‌ کند و بلافاصله عروض می‌شود. در آن‌ صورت چقدر وضعیت حجاب فرق داشت با وضعیت کنونی ما،ما اگر می‌خواستیم‌ تدریجا مردم را به نقطهء مطلوبی در این زمینه‌ هدایت کنیم در صورتیکه احساس می‌کردند حرف ما در مورد رعایت حجاب‌ مبتنی است بر یک تئوری،مبتنی است‌ بر یک منطق،مبتنی است بر یک‌ فرهنگ غنی،مسأله خیلی فرق می‌کرد تا اینکه احساس کنند عده‌ای آمده‌اند و می‌خواهند به آنها زور بگویند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.