خلاصه ماشینی:
"این کتاب که در 56 صفحه و از نظر طرح جلد با استفاده از طرح کتاب«حکایت ستمگران»-ولی با رنگی دیگر-در زمستان 67 به طبع رسیده،به عنوان راهنمای مربیان کلاس اول راهنمایی برای اجرای برنامه کلاسهای پرورشی در اختیار مربیان پرورشی کل کشور قرار گرفت.
از این نظر،دقیقا همان اهدافی که در کتاب«حکایت ستمگران» دنبال میشود،در همراه با قرآن نیز به چشم میخورد(در این زمینه به اهداف تفصیلی هنری،فکری،اجتماعی،حکایت ستمگران در همین ویژهنامه رجوع شود)ولی این کتاب بطور خاص در پی ایجاد مؤانست میان دانشآموزان و قرآن کریم است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) شیوههای آموزش روخوانی آیات قرآن در مدارس ابتدایی ایجاب میکند که دانشآموزان با استفاده از حروف فارسی گونه-و نه با سبک خط نسخ قرآنی-به قرائت بپردازند.
قرآن مجید در این کلاس مطرح میگردد، بدین شرح هستند: 1-آشنایی با سورهها:این آشنایی به چند صورت و در چند سطح مختلف است: برنامهء«سرگرمیها»دانشآموزان را با نام 27 سوره آشنا میسازد و برنامهء«خانهبازی»نام 13 سوره را به دانشآموزان معرفی مینماید.
قابل توجه است که آموختههای دانشآموزان در کلاسهای ابتدایی دربارهء اعراب و تجوید ساده در قرائت قرآن،در اینجا به کار گرفته میشود و صد البته که درستخوانی مد نظر نیست بلکه صرفا مرور بر آیات و روخوانی آن *هنرمندی کتاب همراه با قرآن در این است که انگیزههای کافی و لازم برای رجوع به قرآن کریم و روخوانی آیات را در دانشآموزان به وجود میآورد (به تصویر صفحه مراجعه شود) به تناسب اطلاعات و تجربیات قبلی دانشآموز مورد نظر میباشد."