Skip to main content
فهرست مقالات

روشهای پیشگیری از بروز مفاسد و انحرافات در مدارس

نویسنده:

(6 صفحه - از 82 تا 87)

کلید واژه های ماشینی : مدرسه، دانش‌آموزان، قوانین، تخلفات، معلم، نقش و اهمیت مقررات مدرسه، تربیت، تدوین، انحرافات در مدارس، متخلف

خلاصه ماشینی:

"و حال آنکه اگر مثلا در«آئین‌ نامهء انضباطی»قید شده بود که در صورت‌ مشاهدهء چنین تصاویری در دست محصل‌ ضمن ارشاد و هدایت وی باید از وی تعهدی‌ نیز گرفت که دیگر مرتکب چنین خلافی‌ نشود و همه بر همین منوال عمل می‌کردند، دانش‌آموزان با اطلاع از این مجازات،کمتر جرأت انجام چنین کاری می‌کردند اما گاه به‌ دلیل نبودن چنین دستور العملی و یا عدم اجرای آن(در صورت وجود داشتن)،و یا دادن تخفیفهای بی‌جهت و عدول از قوانین، خود به بی‌پروائی دانش‌آموزان کمک‌ می‌کنیم. چرا که اگر در مدرسه امر نامطلوبی رخ دهد،و یا اتفاقی‌ بیفتد که موجب بی‌پروایی برخی از دانش‌آموزان شود،و مسئولین مدرسه نیز برای‌ برخورد با آن هیچگونه اختیار قانوی نداشته‌ باشند،و یا در قانون جایی برای آن پیش‌بینی‌ نشده باشد،دیگر نمی‌توانند مدرسه را به نحو مطلوبی اداره نمایند،زیرا خلأ قانونی دست‌ آنان را خواهد بست-اگرچه وظیفهء ارشاد و تربیت آنان همیشه استمرار دارد-پس‌ قوانین باید به‌گونه‌ای تنظیم شوند کخه‌ حتی الامکان هیچگونه نارسایی برای برخورد با متخلفین وجود نداشته باشد،چرا که‌ اینگونه نارساییها موجب جسارت و بی‌پروایی‌ دانش‌آموزان می‌گردد،و عدم برخورد قانونی‌ با آنها،ایشان را در گرایش به تخلفات‌ جدید،مستعد می‌نماید. 3-توجیه دانش‌آموزان در نخستین گام،دانش‌آموزان باید با فواید قانون و اهمیت اجرای آن در مدرسه‌ آشنا شوند و می‌توان گفت که از موارد دیگری که جهت بهتر پیاده کردن قوانین‌ بایستی مورد توجه قرار داد،توجیه کافی‌ دانش‌آموزان نسبت به قوانین مدرسه می‌باشد و اگر نمی‌توان و نباید تمامی آئین‌نامه‌ها و دستور العمل‌ها را برای دانش‌آموزان قرائت‌ نمود،ولی آنها به طور کلی باید با اموری که‌ نباید انجام دهند آشنا باشند،آنها باید بدانند که اگر غیبت نمودند،چگونه تنبیه‌ می‌شوند و یا با سایر تخلفاتی که مرتکب‌ می‌شوند،چگونه برخورد می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.