Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه می توان کودکان و نوجوانان را فهمید؟

نویسنده:

(2 صفحه - از 16 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : فهم ،فهمیدن ،اطلاعات ،کودکان و نوجوانان ،هماهنگی ،ذهن ،می‌توان کودکان ،ارگانیسمهای ،احساسات ،هماهنگ‌سازیها موجب فهم ،رفتار ،فهمیدن مستلزم یک‌پارچه ،هماهنگ‌سازیهای ذهن ،درک ،دانستنیهای ،مستلزم فهمیدن ،مفهوم ،حقیقت ،رفتار کسی هماهنگی ،فهم شناختی ،یادآوری ،معلم و مربی ،هماهنگی ذهنی ،چنانکه ،میان فهم درونی ،اطلاعات و دانستنیهای ،درک و فهم ،مفهوم فهمیدن ،درک احساسات درونی ،میان اطلاع مزبور

خلاصه ماشینی:

"البته یکی‌ از طرق یادآوری،فهمیدن است(مثلا اگر کسی نظام سیاسی جامعه‌ای را بفهمد، می‌تواند واقعیتهای زیادی را در ارتباط با آن‌ بیاد آورد)اما راههای دیگری نیز برای‌ یادآوری وجود دارد مانند استفادهء ساده از حافظه و بنابراین لزوما هرگونه یادآوری‌ *اگر نتوانیم موقعیت نامعین را به نحوی به آنچه که می‌دانیم‌ مربوط کنیم،فهمیدن آن غیر ممکن خواهد بود. این‌ نشان می‌دهد که هماهنگی تا حدی نسبی‌ است،گرچه هماهنگ‌سازیهای مطلق‌ و نهایی نیز می‌تواند وجود داشته باشد و این‌ هنگامی رخ می‌دهد که ما فهمی کامل به‌ چیزی پیدا کنیم و در این صورت تنها همان‌ فهم درست خواهد بود. اگر در یک مقام ما رفتار کسی را به منزلهء ناظری بیرونی تماشا کنیم و در مقام دیگر با همدلی کردن با وی‌ و درک احساسات درونی وی،رفتارش را فهم کنیم،این دو نوع فهم بر هریک از آنها به تنهایی برتری دارد و جامعتر از هریک از آنهاست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.