Skip to main content
فهرست مقالات

ویژه نامه کلاسهای پرورشی

ناقد:

(4 صفحه - از 25 تا 28)

کلید واژه های ماشینی : کلاس ،کلاس پرورشی ،ارزشیابی ،دانش‌آموزان ،مربی ،تربیتی ،مدرسه ،برنامه‌ریزی کلاس پرورشی ،معلم ،آموزش ،تعلیم و تربیت ،مربیان ،برنامه‌ریزی کلاس پرورشی مدنظر برنامه‌ریزان ،برنامه‌های کلاس پرورشی ،شخصیت ،برنامهء درسی مدارس کشورمان ،ارزشیابی دانش‌آموزان ،کلاس پرورشی به گونه‌ای برنامه‌ریزی ،مربی امور تربیتی ،اجتماعی ،کلاس پرورشی در نگاه دانش‌آموزان ،فعالیتهای پرورشی مدرسه ،فعالیتهای کلاس پرورشی ،شخصیت مربی در نگاه دانش‌آموزان ،زبان ،ارزشیابی در فعالیتهای کلاس ،ارزشیابی میزان موفقیت دانش‌آموزان ،اهداف ،برنامه درسی بدون ارزشیابی ،روش

خلاصه ماشینی:

"خوشبختانه برنامه‌ریزی کلاسهای‌ پرورشی براساس همین اصول است،به‌ همین دلیل می‌توان آیندهء آن را پس از چندسال تجربه و آموزشهای لازم،برای‌ مربیان مطابق موارد زیر رقم زد: 1-ارائه یک الگو در برنامه‌ریزی‌ درسی کشور ما از زمانی که اولین گامهای‌ تشکیل مدارس امروز را تجربه کرد،ناگزیر شاهد انواع روشها و نمونه‌ها در برنامه‌ریزی درسی‌ بوده است ولی باید گفت در پاره‌ای موارد، همچنان به روش سالهای بسیار دور عمل‌ می‌کند و این در حالی است که جهان تعلیم‌ و تربیت هرروز و هر لحظه به تجربه‌ای نوین‌ دست می‌یابد. کلاس پرورشی با استفاده از اصول و عناصری چند قادر خواهد بود یک‌ الگوی کامل و صحیح از«برنامهء آموزشگاهی»را به دستگاه تعلیم و تربیت‌ کشور ارائه دهد و نه تنها خود آموزشگاه و نمایشگاهی از برای دست‌اندرکاران تعلیم‌ و تربیت وطنمان باشد،بلکه میهمانان و بازدیدکنندگان خارجی را نیز دعوت به‌ مشاهدهء یکی از دستاوردهای تلاش و اندیشهء صاحبنظران تربیتی کشورمان نماید تا عملا یک کلاس سازنده،مفید و پرنشاط را تجربه کنند. اهداف این کلاس در واقع ترسیم‌ کنندهء چهره یا شخصیت مطلوب برای یک‌ نوجوان است و در جامعهء ما ارائهء چنین ترسیم‌ و تصویری بسیار مهم و قابل توجه است چرا که معیارهای ثابت در تربیت نوجوانان را تبیین می‌کند و به عبارت دیگر تکلیف همهء دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت،خانواده‌ها و حتی خود نوجوانان را روشن می‌سازد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.