Skip to main content
فهرست مقالات

در مدیریت و تولید دانش ICT کاربرد

(2 صفحه - از 68 تا 69)

کلید واژه های ماشینی : فناوری اطلاعات و ارتباطات، اطلاعات، دانش، کاربردی فناوری اطلاعات، تولید دانش ICT، مدیریت و تولید دانش، دانش ICT کاربرد، دانش غیر ساخت‌یافته، مخازن دانش نیمه ساخت‌یافته، مخازن دانش غیر ساخت‌یافته

خلاصه ماشینی: "ایشان دانش صریح را دانشی معرفی کردند که در مخزن دانش ذخیره می‌شود و در زمان‌های گوناگون و به اشکال مختلف از آن استفاده می‌کنند و ممکن است در چهارچوب برنامه درسی یا یک مستند کتابخانه‌ای مورد استفاده قرار گیرد و در این نوع از دانش، قابلیت استفاده مجدد از اطلاعات که بحث اقتصاد و آموزش و توسعه دانش را در بر می‌گیرد، قابل پیگیری است». وی در ادامه، به بحث معماری مخازن دانش پرداخت و اظهار داشت: «معماری مطلوب آن است که هر کس هر دانشی را که تولید می‌کند، به نوعی در اختیار دیگران قرار دهد و ضمن اینکه بهصورت مستقل عمل مینماید، بتواند در یک فضای کلی‌تر و به‌صورت یکپارچه تمام آنها را ارائه کند. مهندس امیرپور سلطانی اجزای آموزش الکترونیکی را به‌صورت فهرست زیر برشمرد:ـ سامانه مدیریت محتوا (CUS)؛ـ سامانه مدیریت محتوا (LMS)؛ـ ابزار نگارش: کسی که آشنایی اندکی درباره رایانه داشته باشد می‌تواند از این ابزار استفاده کند و بر اساس آن به تولید محتوا اقدام نماید و آن را در سامانه مدیریت محتوا قرار دهد."

صفحه:
از 68 تا 69