خلاصه ماشینی:
"ترجمه-هنگامی که پیغمبر یک امر سری را در خلوت به بعضی از زنهای خود آشکار نمود و آن زن آن سر را بدیگری فاش کرد و خدا پیغمبر را بر چگونگی افشاء سر او آگاه فرمود پیغمبر بعضی از آنرا بآن زن بیان کرد و از بعضی دیگر اعراض فرمود و چون آن زن را خبر داد که تو سر مرا فاش کردی آن زن گفت کی تو را از این امر خبردار نمود فرمود خبر داد بمن خدای دانا و خبردار)در این آیه تصریح شده است که خدا یک امر غیبی را به پیغمبر خود آشکار نموده است پس غیبدانی پیغمبر از راه وحی و اعلام خدائی هیچ مانعی نداشته است و آیه(لا اعلم الغیب) هم در جای خود درست و صحیح میباشد زیرا بطوری که اشاره شد پیغمبر یا امام از پیش خود غیب را نمیدانستهاند و کسیکه از پیش خود غیب را نداند میتواند بگوید من غیب را نمیدانم و چنین گفتاری مانع از آن نخواهد بود که خدا هر وقت بخواهد او را از غیب آگاه نماید و اگر امام جعفر صادق روحیفداه دعوی غیبدانی میداشته از اینراه میبوده یعنی از راه الهام و مانند آن میتوانسته از امور غیبیه خبر دهد و اینگونه غیبدانی عقلا و علما مانعی نداشته و ندارد و علی محمد شیرازی و حسینعلی مازندرانی و کسروی تبریزی و هر بدگوهو بیتمیزی که دعوی پیغمبری با خدائی یا پیشوائی و رهنمائی دارند ناچارند که برای فریب دادن مشتی نابخرد و نادان غیب و غیبدانی را از ریشه دروغ بدانند و بگویند که هیچ پیغمبری از غیب آگاه نبوده و غیب را نمیدانسته است تا کسی از آنها چنین درخواستی را ننماید."