Skip to main content
فهرست مقالات

مشکلات رفتاری: رابطه حرفه ای

نویسنده:

(3 صفحه - از 15 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : مربی، حرفه‌ای، دانش‌آموز، رابطه، کودک، دروغ، مشکل، مربی و دانش‌آموز، برقراری رابطهء حرفه‌ای با دانش‌آموزان، تنبیه

خلاصه ماشینی:

"در این زمینه باید به‌ این حقیقت اشاره کنیم که رابطه تنها از گفتن و شنیدن و به کار بردن کلمات به وجود نمی‌آید، بلکه انسان از طریق حواس شناخته‌شدهء خود با اشیاء و دیگران ارتباط برقرار می‌کند و شاید بتوان گفت ارتباط کلامی یکی از روشهای‌ پیچیدهء ایجاد رابطه است که البته در محدوده‌ فرهنگهای دارای زبان مشترک،قابل عمل‌ است درحالی‌که روابط غیرکلامی گسترش‌ بیشتری دارد. مربی باید در برقراری رابطهء حرفه‌ای با دانش‌آموزان سعی کند از حد اکثر امکانات و وسائل ارتباطی-حرفه‌ای خود در کانالهای‌ ضوابط فرهنگی و سنتی جامعه(و البته مطابق‌ با قوانین)استفاده نماید تا رابطه او سازنده و مفید باشد و دانش‌آموز او را بپذیرد؛چون‌ پذیرش در رابطه حرفه‌ای تنها از طرف مربی‌ نیست بلکه دانش‌آموز نیز باید مربی را بپذیرد و این تنها از طریق رابطه حرفه‌ای همه‌جانبه‌ برقرار می‌گردد. رابطه حرفه‌ای بین مربی و دانش‌آموز در فرهنگ ما حد اقل این سه خاصیت عاطفی‌ -منطقی و تسلطی را باید دارای باشد و بسته به‌ نوع فرد باید در نسبت این سه خاصیت‌ تغییرات لازم را ایجاد کرد. البته خاصیت تسلطی یا حاکمانه در رابطه حرفه‌ای با کودکان،در مواقعی مطرح است که مثلا کودکی بخواهد از پنجره خودش را به بیرون پرت کند و یا با وسیله‌ای که در دست دارد خودکشی کند،در این صورت مربی باید با دقت بسیار و حالت‌ حاکمانه با او طرف شود و او را از آن کار بر حذر دارد ولی همین که این شرایط تمام شد، مجددا باید سلطه را از خود دور کند و رابطه‌ منطقی،احساسی و عاطفی خود را برقرار نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.