Skip to main content
فهرست مقالات

فنون کلاسداری (یادگیری همیشه معطوف به یادگیرنده است که متضمن تغییراتی در رفتار و عملکرد وی می باشد)

نویسنده:

(4 صفحه - از 36 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : معلم، کلاس، تدریس، رفتار، آمادگی، کودک، دانش‌آموز، فراگیر، رفتار معلم بر یادگیری دانش‌آموز، رشد، رفتار و عملکرد، عاطفی، کلاس درس، مهارتهای، تمرین، مراحل رشد فکری کودک، عمل، مرحله، یادگیری دانش‌آموزان، به یادگیری، فرد، تغییراتی در رفتار، آمادگی عاطفی، نظریه‌های یادگیری، آمادگی بدنی و آمادگی ذهنی، انسان، زندگی، یادگیری مهارت، پیشرفت، متضمن تغییراتی

خلاصه ماشینی: "(به تصویر صفحه مراجعه شود) فنون کلاسداری(یادگیری همیشه معطوف به یادگیرنده است که متضمن تغییراتی در رفتار و عملکرد وی می‌باشد) محمد رضا شرفی در مباحث قبل به مسائلی که موجبات‌ موفقیت معلم را فراهم می‌آورند و تمهیداتی را که«قبل از ورود به کلاس»و«ضمن کلاس»برای‌ وی الزام‌آور می‌نمایند اشاراتی داشتیم و فضای عاطفی و نفسانی کلاس درس را که‌ دربرگیرندهء نگرشهای عاطفی موجود در روابط میان فراگیران و معلم بود شرح داده و به‌ اصول و قواعدی در زمینهء تدریس پرداختیم و به مسائل اساسی در تعلیم کارآمد و پرورش‌ عواطف مثبت که از ناحیهء معلم اعمال می‌گردد توجه نمودیم. ثانیا مسیر رشد و تحول‌ انسان از هر موجود دیگری طولانی‌تر می‌باشد، لذا وی در حد وسیعی نیازمند یادگیری‌ مهارتهای لازم برای زندگی است و چون‌ بخش اعظم و قابل‌توجهی از یادگیری در محیط مدرسه و کلاس صورت می‌پذیرد،این‌ هنر معلم است که چگونه در تدریس خود بتواند به انجام این مهم توفیق یابد. لذا با سنجش رفتار ورودی،معلم حد اقل دانش و یا مهارتی را که‌ فراگیر باید واجد آن باشد تعیین نموده و آن را مبدا شروع فعالیت کلاس قرار می‌دهد در این‌ صورت شاگردانی که پایین‌تر از حد اقل قابل‌ قبول هستند،با تمرین‌های بیشتر و تلاش‌ وسیعتر خود را به حد نصاب کلاس می‌رسانند (به تصویر صفحه مراجعه شود) و بدین‌وسیله از تفاوتهای موجود در کلاس تا اندازه‌ای کاسته می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.