Skip to main content
فهرست مقالات

پاسخ به سؤالات تربیتی

نویسنده:

(2 صفحه - از 64 تا 65)

خلاصه ماشینی:

"س:در صورت رعایت چه شرایطی،تنبیه‌ غیربدنی شاگرد مختلف،می‌تواند در اصلاح او مؤثر واقع شود؟ تنبیه تنها در صورتی می‌تواند در شاگردان‌ اصلاح باطنی را فراهم کند که همراه تشویق و تحسین بکار آید و هردو توأمان،به عنوان‌ ابزارهای تعلیم و تربیت مورد استفاده واقع‌ شوند،درغیراین‌صورت ترس از تنبیه ممکن‌ است تنها فرد را از ارتکاب عمل خلاف‌ بازدارد و عیب او را از ریشه اصلاح ننماید. ». نوع دیگری از دروغگویی،که بیشتر جنبه‌ گزافه‌گویی دارد،در کودکان محروم از محبت و یا دارای احساس حقارت دیده می‌شود که در آن کودک به بیان مطالب و قصه‌های ساختگی‌ برای جلب محبت و تحسین دیگران می‌پردازد و یا بخاطر نسبت دادن محاسن یا قدرت و شایستگی قابل تمجید به خود و یا والدین از این شیوه بهره می‌برد. بقیهء رابطهء حرفه‌ای‌ سمبل تسلط و اقتدار و مادر به عنوان سمبل‌ عاطفه و احساس و وجود این دو نوع رابطه، هردو برای کودک مورد نیاز است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.