Skip to main content
فهرست مقالات

مشکل حمید

نویسنده:

(5 صفحه - از 14 تا 18)

خلاصه ماشینی:

"قبل از پرداختن به تحلیل وضعیتی که‌ برای این دانش‌آموز در مدرسه بوجود آمده‌ باید متذکر شویم که گزارشگر این مورد معلم جدید مدرسه است که چون دانشجوی‌ درسی مددکاری اجتماعی هم بوده است لذا در بدو ورودش،مدیر مدرسه از او می‌خواهد که به یکی از مشکلات مدرسه‌ رسیدگی کند که همان دانش‌آموز بی‌نظم و دارای مشکل بنام حمید-الف است و از بیانات مدیر مدرسه چنین برمی‌آید که تا به‌ حال معلم‌هایی دیگر نتوانسته‌اند مشکل این‌ دانش‌آموز را بطور دقیق کشف کنند و تنها مشاهدات آنها نشان می‌دهد که باید در خانواده او مشکلاتی باشد. لازم به تذکر است که ریشه اکثر مسائل رفتاری حمید در ساخت خانواده او بوده که با برگشت برادرش که بعد از 3 یا 4 سال به خانه آمده موجب حل این مسائل شده‌ است،حمید مدرسه را محلی برای جبران‌ مسائل خود می‌دانسته ولی قبلا فرصت‌ ایجاد رابطه با معلم‌ها و سایر همکلاسیها به‌ نحوی که مورد نیاز او بوده فراهم نگشته‌ ولی اکنون تا حدی در خانواده‌اش تعادل‌ برقرار شده،نقش‌های اساسی به افراد واجد شرایط سپرده شده و بخصوص نقش رهبری‌ خانواده را برادر بزرگتر حمید بدست گرفته‌ و اکنون حمید با آرامش خیال می‌تواند به‌ درس و زندگی تحصیلی خود بپردازد و البته تغییر رفتار معلم‌ها و ناظم که در اثر پیشنهادهای دانشجوی کارورز و معلم آن‌ مدرسه انجام شده است نیز تأثیر بسیاری در تغییر مثبت رفتار این دانش‌آموز داشته‌ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.