Skip to main content
فهرست مقالات

تاتر مدرسه و نقش سازنده آن در زمینه شخصیت و فرهنگ کودک

نویسنده:

مترجم:

(3 صفحه - از 31 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : مدرسه ،کودک ،تاتر مدرسه و نقش سازنده ،معلم ،کارگردان ،کارگردان گروه تأتر مدرسه ،تآتر مدرسه ،تمرین ،دانش‌آموزان ،سرپرست و کارگردان گروه تأتر ،تآتر مدرسه و نقش ،بازیگری تآتر مدرسه ،بازیگری ،تشویق ،معانی ،تربیتی ،گروه تاتر ،سرپرست گروه تاتر ،کلاس ،تآتر مدرسه استفاده ،حرکت ،مرحله همهء افراد مدرسه ،سرپرست گروه ،زمینه شخصیت و فرهنگ کودک ،مسؤولیت‌ها ،اعضای گروه تاتر ،کار ،تأتر ،مرحله ،همهء دانش‌آموزان مدرسه

خلاصه ماشینی:

"به منظور این‌که تآتر مدرسه،در رابطه با پختگی دانش‌آموزان در رویارویی با دیگران، و در رابطه با درما برخی از نارسایی‌های‌ گفتاری و نیز در رابطه با مسائل شرمساری‌ بسیاری از کودکان،هدف و رسالت خود را ایفا کند،لازم است که تمرین از سه مرحله‌ بگذرد،پیش از این کودک با توده‌ای انبوه‌ از جمعیت میهمانان مدرسه روبرو شود،و ترتیب آن سه مرحله به اعتقاد من باید بدین‌ گونه باشد: مرحلهء یکم:معلم باید دانش‌آموزان را در سر کلاس خود به منظور تعبیر صحیح و ادای‌ درست به تمرین وادارد تا از آن راه همه تشویق‌ شوند و در روح و شخصیت کودکان ناتوان هم‌ اعتماد به نفس گسترش یابد. مثلا اولی برای نشان دادن یک رودخانه،تقریبا تمام‌ عناصر و اجزای یک رودخانه واقعی را روی‌ صحنه می‌سازد در حالی که دومی،تنها یک‌ تشت پر از آب،به عنوان رودخانه،روی صحنه‌ می‌گذارد شما معلمان عزیز بهتر است از سرپرست و کارگردان گروه تأتر مدرسه خود، بخواهید تا شیوه‌ای اوسط و میان این دو (به تصویر صفحه مراجعه شود) انتخاب کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.