Skip to main content
فهرست مقالات

مشکلات رفتاری (دانش آموز نابینا)

نویسنده:

(5 صفحه - از 27 تا 31)

خلاصه ماشینی:

"البته در مورد اینکه آیا داستان کور شدن دانش‌آوز به همین‌صورت بوده است، فعلا نمی‌توان اظهارنظر کرد،ولی قسمت‌ بعدی مصاحبه که دانش‌آموز با یادآوری 16 روز اقامت در خانه قدیمی خودشان دچار حالت خاصی می‌شود نشان می‌دهد که برای‌ او آنچه که بیش‌از نابینایی رنج‌آور است، بی‌سرپرستی است و بی‌توجهی پدرش به‌ او. چرا که حیدر در رابطه با پدرش دچار نوعی عکس العمل‌ عاطفی-احساسی شده است،در حالیکه‌ پدرش را دوست دارد ولی به علت بی‌مهری‌ او و عدم ملاقات او در چند سال اخیر-که‌ سالهای بلوغ حیدر بوده است-نسبت به او (عکس العمل‌سازی)می‌کند و دراین‌ شرایط خاص مربی موضوع اصلی‌ مصاحبه را مطرح می‌کند و مطلب را به (به تصویر صفحه مراجعه شود) *مصاحبه‌گر:از مادرت بگو. مربی(ازاینکه راجع به پارک،از گل و درخت صحبت کرده بودم بسیار ناراحت‌ شدم،سعی کردم موضوع صحبت را عوض‌ کنم) نوجوان نابینا درس خوبی به این‌مربی‌ داده است،نه فقط به این‌مربی بلکه به‌ بسیاری از دست‌اندرکاران نگهداری و تربیت نوجوانان بی‌سرپرست که تصور می‌کنند رشد انسانها تنها به غذا خوردن و سرپناه داشتن است،این‌نوجوان با وجود اینکه نابینا است ولی می‌خواهد در جامعه‌ زندگی کند و در میان مردم باشد. او رفت منهم نامه را نوشتم در این‌چندهفته در همه مسائلی که برای حیدر پیش می‌آمد سعی‌ می‌کردم وضعیت او را برای دیگران توجیه‌ کنم،در حدود یک هفته که بعللی نتوانسته بودم‌ به مدرسه نابینایان بروم گویا حیدر مسائلی را ایجاد کرده بود،دستگاه رادیاتور شوفاژ داخل‌ کلاس را از جا کنده بود،علت آنرا سرمای‌ کلاس می‌دانست چون شیشه کلاس شکسته‌ *در مصاحبه اول نمی‌توان از دانش‌آموز قول گرفت، این‌کار باید بعد از ایجاد رابطه مناسب و دو طرفه انجام شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.