Skip to main content
فهرست مقالات

اعتیاد و جوانان

مترجم:

(5 صفحه - از 29 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : مواد مخدر ،اعتیاد ،جوانان ،مصرف مواد مخدر ،معتادان ،هروئین ،اعتیاد و جوانان ،مصرف ،علت مصرف مواد مخدر ،اجتماعی ،گسترش مصرف مواد مخدر ،آموزش ،خانواده ،زندگی معتادان به مواد مخدر ،مشکلات ،سنی ،فرهنگی ،اعتیاد مواد مخدر ،والدین ،معتادان جوان آموزش و آگاهی ،معتادان جوان ،جامعه ،مصرف نابجای مواد مخدر ،جوانان معتاد ،طبقه ،پیش‌گیری اعتیاد جوان ،گسترش مواد مخدر ،اعتیاد جوانان ،اعتیاد و معتادان جوان ،مواد مخدر در جامعه

خلاصه ماشینی:

"علل و انگیزه‌های گرایش جوانان به اعتیاد و ویژگیهای شخصیتی آنان علل گرایش جوانان به مصرف نابجای‌ مواد مخدر و داروهای اعتیادآور ممکن است‌ انگیزه‌های گوناگونی داشته باشد که در ذیل به‌ برخی از آنها به طور خلاصه اشاره می‌گردد: عوامل محیطی دوستان و معاشرین ناباب،در دسترس‌ بودن و فراوانی مواد مخدر در جامعه،عامل (به تصویر صفحه مراجعه شود) اغفال از طرف فروشندگان مواد مخدر، شکست‌های اجتماعی،نابسامانیها و مشکلات‌ خانوادگی از قبیل(ازهم‌پاشیدگی خانواده، نداشتن سرپرست صلاحیتدار،آگاه نبودن‌ والدین از اصول تعلیم و تربیت،عدم وجود رابطه صحیح و منطقی و دوستانه والدین با فرزندان-عدم کنترل صحیح فرزندان از طرف والدین،کمبود محبت و تبعیضات‌ خانوادگی،ناکامیها و محرومیتهای دوران‌ کودکی و نوجوانی)فراهم نبودن امکانات‌ سرگرمی و تفریحات سالم در اوقات فراغت، بیکاری،فقر(در برخی اوقات رفاه بیش از حد)ناراحتیهای ناشی از نابرابریهای‌ اجتماعی و اقتصادی،عدم آگاهی از اعتیاد و مضرات آن،عدم توجه به تعالیم مذهبی و اشاعهء معنویات،وجود محیطهای تنش‌زا و پر کشمکش،رهایی از قیود اجتماعی و... -چون یکی از انگیزه‌های روی آوردن‌ جوان به مواد مخدر«انگیزه کنجکاوی»است، دادن اطلاعات در این مورد خود به تنهایی نه‌ تنها کافی نیست بلکه ممکن است اثر سوء نیز داشته باشد و موجب کشش جوان به مصرف‌ برای رفع انگیزه«کنجکاویش»باشد در صورتی که چنانچه این اطلاعات با یک‌ آموزش علمی همراه باشد و براساس اصول‌ صحیحی در مدارس یا دانشگاهها آغاز شود، ضمن ارضای حس کنجکاوی جوان،او را به‌ اثرات و عواقب ناخوشایند مواد مخدر آشنا می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.