Skip to main content
فهرست مقالات

پاسخ به سؤالات آموزشی

(3 صفحه - از 61 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان دیرآموز، دانش‌آموزان، معلم، کلاس، پاسخ به سؤالات آموزشی، کلاس درس، دانش‌آموزان دیرآموز در گروه عقب‌افتادگان، تدریس، مدرسه، ذهنی، تدریس دانش‌آموزان دیرآموز، دانش‌آموزان دیرآموز جزء عقب‌افتادگان، دانش‌آموزان دیرآموز نسبت، عادی، رشد دانش‌آموزان دیرآموز، دانش‌آموزان عادی، دانش‌آموزان نسبت به درس، عقب‌افتادگان ذهنی، علت این‌که دانش‌آموز نسبت، پرورش دانش‌آموزان دیرآموز، عادی کلاس درس، دانش‌آموزان با دانش‌آموزان عادی، علت، گروه عقب‌افتادگان ذهنی، نارسایی، کلاس درس از دانش‌آموزان، درس و کلاس بی‌تفاوت، روش، نارسایی فعالیتهای ذهنی، یادگیری لازم

خلاصه ماشینی: "(به تصویر صفحه مراجعه شود) پاسخ به سؤالات آموزشی تهیه و تنظیم:فرامرز سهرابی سؤال:آیا دانش‌آموزان دیرآموز جزء عقب‌افتادگان ذهنی قرار می‌گیرند و باید در کلاسهای ویژهء عقب‌افتاده‌ها شرکت کنند یا آموزش آنها در کلاسهای عادی نیز امکان‌پذیر است؟ برای پاسخ به این سؤال لازم است ابتدا مفهوم عقب‌افتادگی ذهنی را روشن کنیم و ببینیم که این اصطلاح به چه کسانی اطلاق‌ می‌شود. (به تصویر صفحه مراجعه شود) جامی شاعر معروف در مجلسی غزلی را شروع نمود که مطلعش این بود: بس که در جان فکار و چشم بیدارم تویی‌ هرکه پیدا می‌شود از دور پندارم تویی همه حاضرین او را تحسین و آفرین گفتند غیر از شخصی که از روی حسد او را استهزاء نموده و گفت:بلکه خری پیدا شد. در این موقع مهدی بیگ شقاقی‌ شاعر که در آنجا حضور داشت با ساختن این‌ مصرع،مصرع بی‌معنی شاه را روحی بخشید: «چشمه چون طغیان کند،سیلاب از پل‌ بگذرد!» (به تصویر صفحه مراجعه شود) چند مرد کهنسال جایی نشسته بودند و جمعی از کودکان در کنار آنها بازی می‌کردند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.