Skip to main content
فهرست مقالات

مشکل شعله

(3 صفحه - از 11 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : شعله، مربی، مدرسه، دانش‌آموز، معلم‌ها، دانش، مادربزرگ شعله، مشکل شعله، مشکل، خانواده، مصاحبه، دختر، مامان، رفتار، کلاس، حوصله، معلم‌های شعله درمورد تغییرات رفتار، خانم دانش، کمک مادربزرگ شعله، کمک، مادربزرگ شعله از مسوولین مدرسه، مادربزرگ شعله و دخترش، جواب، مصاحبه با مادربزرگ شعله، مادربزرگ شعله به مدرسه، شعله نگران کلاس درسش، دانش‌آموز شعله، خوب، رفتار شعله، خانم دانش ناظم مدرسه

خلاصه ماشینی: "در مقابل امتناع مسؤولین مدرسه، مادربزرگ شعله ضمن تکرار تقاضای ثبت‌نام‌ برای شعله،اظهار داشت که:قبول دارم‌ شعله کمی اذیت می‌کند و درس نمی‌خواند، ولی باز هم شما وضع او را بهتر می‌دانید و با روحیه او آشنا هستید بعلاوه تنها این مدرسه به‌ منزل ما نزدیک است،شما که می‌دانید او مادر ندارد و با من زندگی می‌کند. از این مربی که دانشجوی سال آخر دوره لیسانس روانشناسی بالینی است، انتظار می‌رود که بداند دلیل حوصله‌ نداشتن دانش‌آموز،نوعی اضطراب درونی‌ است که خود می‌تواند دلایل مختلفی داشته‌ باشد،ولی آنچه اکنون عمل می‌کند و روی‌ همه زندگی فردی و اجتماعی شعله اثر می‌گذارد،همین اضطراب است،از طرف‌ دیگر در مددکاری اجتماعی،با هرنوع‌ مددجویی که مصاحبه می‌کنیم،باید به دنبال‌ فرضیه‌هایی باشیم که از طریق تحلیل‌ اظهارات مددجو یا جوابهایی که او به‌ سئوالات مددکار می‌دهد،باضافه نتایج‌ مشاهدات،از فضای زیستی و اجتماعی او نیز مطلع شویم. هرچند در اول‌ مصاحبه رابطهء حرفه‌ای که باید بین مربی و دانش‌آموز باشد،وجود نداشت،ولی هنوز چند دقیقه‌ای از مصاحبه نگذشته بود که‌ کودک سعی در ایجاد رابطه کرد و به‌ جواب گفتن علاقمند شده این از موفقیت‌های مربی در این مصاحبه است، ولی دلیل چرخش سؤالات از دانش‌آموز به‌ خانواده او باید براساس فرضیات خاص‌ باشد که البته مربی در گزارش خود مستقیما آنها را ذکر نکرده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.