Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش و پرورش در جهان اهداف، مبانی و اصول آموزش و پرورش در کشورهای مختلف جهان

نویسنده:

(6 صفحه - از 36 تا 41)

کلید واژه های ماشینی : آموزش ،آموزش و پرورش ،تعلیم و تربیت ،مدارس ،استعمار ،جهان ،الجزایر ،انقلاب ،فرانسه ،پرورش در جهان اهداف ،شوروی ،دانش‌آموزان ،معلمان ،نظام آموزشی ،اهداف ،نظام آموزش شوروی ،هدفهای تعلیم و تربیت ،نظامهای جهانی آموزش و پرورش ،اصول آموزش و پرورش ،اهداف آموزش و پرورش جهان ،نظام آموزش و پرورش ،اجتماعی ،زبان ،اسلامی ،طرح ،گسترش ،فرهنگی ،زبان فرانسوی ،روشهای تعلیم و تربیت اسلامی ،مردم

خلاصه ماشینی:

"از ویژگیهای این طرح‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: اعطای اختیارات وسیع به وزیر آموزش و پرورش در جهت اداره و نظارت بر سازمانهای‌ آموزشی-تقسیم سازمان رسمی تعلیمات به‌ سه مرحله(ابتدایی از 2 تا 11 سالگی- متوسط از 11 تا 18 سالگی-آموزش اضافی‌ انواع رشته‌ها)-تهیه شیر و خوراک روزانه‌ برای کلیه دانش‌آموزان و پوشاک برای‌ دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیز ترتیب حفاظت‌ بهداشتی(از 2 تا 18)سالگی برای کلیهء شاگردان. از هدفهای عمدهء تعلیم و تربیت در اتحاد جماهیر شوروی‌ می‌توان به مطالب زیر اشاره کرد:هدف تربیت، القاء عقیده و تلقین فلسفه مارکسیسم می‌باشد و هیچگونه اغماض و کوتاهی درباره القاء عقاید کمونیستی از طرف سازمانهای آموزشی‌ جایز نیست-مذهب به هیچ عنوان در مدارس‌ آموخته نمی‌شود و تعلیمات مذهبی در مدارس‌ طبق قانون اساسی اکیدا ممنوع شده است- در مدارس توجه زیادی به آموختن علوم طبیعی‌ و ریاضی می‌شود. این موارد مورد استعمار آنها در کارخانجات و مزارع است-تعلیم و تربیت‌ باید با کار مولد ثروت توأم باشد و افراد تحت‌ تعلیم باید به اعضای کارآمدی برای توسعه‌ صنایع بارآیند-به کمک سازمانهای تربیتی‌ متعدد،تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان‌ به شدت مورد کنترل قرار می‌گیرد-کلیهء دانش‌آموزان شوروی اعم از پسر و دختر موظفند لباس متحد الشکل به تن داشته باشند. اقداماتی از این قبیل منجر به‌ گسترش و اشاعه وسیع زبان و فهرنگ فرانسه‌ در میان الجزایریها،در واپسین سالهای‌ استعمار شد که بعدها موانع عدیده‌ای را ایجاد کرد و به طور خلاصه،اکنون پس از گذشت‌ سالها از استقلال الجزایر هنوز آثار شوم‌ فرهنگ‌زدایی دوران استعمار مشاهده می‌شود خود مانعی است در راه تبدیل الجزایر به یک‌ کشور پیشرفته و غنی از لحاظ کسب هویت‌ اسلامی."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.