Skip to main content
فهرست مقالات

معلم خوب من

(4 صفحه - از 19 تا 22)

کلید واژه های ماشینی : معلم، معلم خوب، دانش‌آموز، نوجوان، برخورد معلمین راهنمایی با دانش‌آموزان، مدرسه، دانش‌آموزان مدارس راهنمایی تایباد، نحوهء برخورد معلمین راهنمایی، امتحان، جسمی

خلاصه ماشینی:

"برخورد معلمین با دانش‌آموزان این سن، باید با توجه به این نیاز باشد گاه دیده می‌شود که بعضی از شاگردان در کلاس می‌خواهند،به‌ نحوی با معلم بحث‌وجدل کنند،پاسخ‌های‌ معلم را برای سؤال خود کافی نمی‌دانند و برای‌ نشان‌دادن شخصیت خویش،دائما بحث را طولانی می‌کنند. همچنین گاه دانش‌آموز در کلاس اول‌ راهنمایی به‌طور علنی معلم خود را تهدید کرده‌ است که در خارج مدرسه او را می‌زند،و به‌ هیچ‌وجه از ابراز بیان این مطلب خجالت‌ نکشیده است مثالهای زیادی از این قبیل در مدارس اتفاق افتاده است. اغلب دانش‌آموزان در معلمین خود به‌ دنبال این خصوصیات آنها می‌گردند؛در نوشته‌های خویش در مورد صفات معلم خوب‌ به این مساله اشاره زیادی دارند و معلمی را که‌ حکم مشاور خوبی برای آنها داشته باشد، بهترین معلم خویش می‌دانند. ناکامی و تعارض موجب‌ تنش و عدم تعادل روانی می‌شود،لذا دانش‌آموز برای سازگاری خود با محیط، دست به مکانیسمهای دفاعی می‌زند و این‌ عکس‌العملهایی است که نوجوان در برابر این‌ عدم‌تعادل،انجام می‌دهد. ممکن است آنها این عدم دسترسی را بدین‌گونه تعبیر کنند که هدف مهم نبوده و یا علت را در بی‌انصافی دیگران بدانند مثلا دانش‌آموزی که درس نخوانده است،از شرکت در امتحان می‌ترسد و می‌گوید:«چه‌ فایده‌ای دارد من که شانس موفقیت ندارم». معلم باید این جرات را در دانش‌آموز ایجاد کند که به عیوب خود پی ببرد و از نقایص‌ دیگران به‌عنوان سرپوش برای نقایص خود استفاده نکند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.