Skip to main content
فهرست مقالات

پاسخ یه سئوالات آموزشی

نویسنده:

(2 صفحه - از 62 تا 63)

خلاصه ماشینی:

"ولی اگر معلم به همهء دانش‌آموزان یک‌جور تعلیم دهد و سپس از همه یک‌جور امتحان کند یعنی سؤالات‌ امتحانی برای همه یکسان باشد و نمرات بر اساس تواناییهای شاگردان باشد،این تفاوت‌ است و نه تبعیض؛زیرا برخی از شاگردان به‌ علت استعداد قوی و کار خوب،می‌توانند سؤالات امتحانی را کاملا خوب جواب دهند، ولی برخی دیگر به خاطر کودنی،کم‌هوشی و یا ساعی نبودن،نمی‌توانند از عهدهء امتحان‌ برآیند. در اینجاست‌ که تفاوتها جلوه می‌کند،زیرا از میان‌ دانش‌آموزانی که از یک معلم استفاده کرده‌اند و از امکانات آموزشی یکسانی برخوردار بوده‌اند،آن دانش‌آموزی که به دقت به مطلب‌ گوش داده و در خانه نیز آن را تکرار و تمرین‌ کرده است،بیشتر از دانش‌آموزی که از همان‌ شرایط بهره‌مند بوده،ولی در کلاس به‌ بازیگوشی پرداخته و در خانه نیز برای‌ یادگیری مطلب کوششی نکرده،مستحق تشویق‌ است و اگر معلم در ارزشیابی کلاس با هردوی‌ آنها کاملا یکسان رفتار کند و نمرهء مشابهی به‌ آنها بدهد،به دانش‌آموز اول ظلم روا داشته و دانش‌آموز دوم را بدون این‌که استحقاق داشته باشد،مورد ارزیابی مثبت قرار داده است که‌ این هم خود نوعی بیعدالتی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.