Skip to main content
فهرست مقالات

روش تدریس: مصاحبه با مربیان موفق تربیت بدنی (راهنمایی خواهران)

(4 صفحه - از 6 تا 9)

خلاصه ماشینی:

"طی سه سال که‌ این عمل را انجام می‌دهم،نتیجهء خیلی خوبی‌ گرفته‌ام و در حال حاضر،دانش‌آموزان قبلی‌ من که حالا به دبیرستان رفته‌اند،دربارهء رشته‌هایی که با آنها کار کردم،همه چیز را به‌ خوبی می‌دانند. بهتر است امتحان‌ در دو رشته،یکی آموزشی و دیگری تخصصی‌ گرفته شود؛آنها را از پرداختن به ورزش مورد علاقه‌شان منع کرد،بنابراین به عقیدهء من چه‌ معلم و چه دانش‌آموز باید یک رشته را به‌ طور تخصص اختیار کنند و برای آشنایی، آموزش لازم را در سایر رشته‌ها ببینند. معمولا دانش‌آموزان مشکلات خود را با معلم ورزش در میان می‌گذارند،چون کار معلم ورزش به نحوی است که خیلی زود به‌ روحیهء دانش‌آموز خود پی می‌برد و آنها هم، خود را به معلم ورزش نزدیک احساس‌ می‌کنند. البته مسئوولین ورزش واقعا زحمت‌ می‌کشند و از شما می‌خواهم که جای ما،در مجله از آنها تشکر کنید،اما به‌هرحال این‌ مسائل هست و هنوز ورزش،ارزش واقعی‌ خود را در جامعه و بخصوص در میان همکاران‌ پیدا نکرده است. این ربع ساعت،برای بچه‌ها خیلی باارزش است و اول صبح به آنها شوروحالی می‌دهد تا از کسالت درآیند،اما اگر هوا خیلی گرم و یا سرد و یخبندان باشد، معمولا برنامهء صبحگاهی را انجام نمی‌دهیم. معمولا خود بچه‌ها به ورزش صبحگاهی علاقهء زیادی دارند و می‌خواهند که این برنامه حتما اجرا شود،چون هم باعث نشاط آنها می‌شوند و هم در سرما،بدنشان را گرم می‌کند. -چون کار معلم ورزش عملی است،برای‌ این‌که از نظر بدنی افت نکند،پیشنهاد می‌کنم‌ حتما سالنی را در اختیار آنها بگذارند که‌ هر وقت احساس کردند به تمرین نیاز دارند،به‌ سالن بروند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.