Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش در فلسطین اشغالی

مترجم:

(12 صفحه - از 52 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : فلسطینیان، اسرائیل، اعراب، یهودی، دانش‌آموزان، معلم، آموزش در فلسطین اشغالی، عرب، مدارس، اجتماعی

خلاصه ماشینی:

"کمیتهء دیگری در سال 1973 با عضویت‌ هفت فلسطینی و هفت یهودی به ریاست دکتر «ماتی پلد»تشکیل گردید و انتقادات خود را نسبت به اصول عنوان شده در اسناد«یادلین» بدین‌ترتیب ابراز نمود: «محدودیتهایی که در خطوط اصلی و محوری طرح مذکور به چشم می‌خورند، قابلیت پاسخگویی به بعضی سؤالات-از (به تصویر صفحه مراجعه شود) جمله تناقض و ناهمگونی زندگی شهروندان‌ عرب ساکن اسرائیل-را نداشته و نمی‌تواند رابطهء بین هویت عربی و علاقهء ایشان به‌ زندگی مسالمت‌آمیز و مبتنی بر صلح در سرزمین اسرائیل را روشن سازد. اهداف آموزش درس تاریخ در مدارس یهودی: 1-ترغیب دانش‌آموزان به کسب آگاهی‌ و دقت در تاریخ بشر با در نظر گرفتن میزان‌ مشارکت یهودیان و شناخت کشورهای مختلف‌ جهان در هر دورهء خاص تاریخی؛ارزیابی‌ صحیح و دقیق میزان مشارکت یهودی‌ها و دیگر اقوام و ملل در تکوین فرهنگ،تقویت و تشدید حس همیاری دانش‌آموزان و نیز ایجاد علاقه در آنها نسبت به مشارکت در کارها و فعالیتهای جمعی جهت برقراری صلح،خیر و نیکی بین ملتها. -آگاه‌سازی و ایجاد بصیرت در دانش‌ آموزان به‌منظور جلب توجه ایشان به اهمیت و موقعیت خطیر دولت اسرائیل برای قوم یهود در تمامی قرون و اعصار تاریخ،ایجاد روح‌ ایمان عمومی در دو گروه(یهود و عرب)که‌ این همبستگی چه در گذشته و چه در حال در بین ایشان وجود داشته است،و با بهره‌گیری از این ایمان جمعی،حس مشارکت فردی در دانش‌آموزان برانگیخته شود و این‌که علاقه و اشتیاق برای حفظ و حمایت از دولت اسرائیل‌ بطور مداوم و همیشگی و تحت هر شرایطی در ایشان وجود داشته باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.