Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش در فلسطین اشغالی

مترجم:

(12 صفحه - از 52 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : فلسطینیان ،اسرائیل ،اعراب ،یهودی ،دانش‌آموزان ،معلم ،اشغالی ،آموزش در فلسطین اشغالی ،عرب ،مدارس ،اجتماعی ،برنامه ،دانش‌آموزان فلسطینی ،کلاس ،قوم یهود ،تدریس ،فرهنگ ،تاریخ ،دولت اسرائیل ،گروه آموزشی اعراب ،اعراب فلسطینی ،یهودیان اسرائیل ،اعراب و اسرائیل ،تاریخ قوم یهود ،سرزمینهای اشغالی ،نظام آموزشی ،سرزمینهای تحت اشغال اسرائیل ،فلسطینیان ساکن سرزمینهای اشغالی ،برنامهء آموزشی و طرح درسی ،زمینهء آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان فلسطینی

خلاصه ماشینی:

"کمیتهء دیگری در سال 1973 با عضویت‌ هفت فلسطینی و هفت یهودی به ریاست دکتر «ماتی پلد»تشکیل گردید و انتقادات خود را نسبت به اصول عنوان شده در اسناد«یادلین» بدین‌ترتیب ابراز نمود: «محدودیتهایی که در خطوط اصلی و محوری طرح مذکور به چشم می‌خورند، قابلیت پاسخگویی به بعضی سؤالات-از (به تصویر صفحه مراجعه شود) جمله تناقض و ناهمگونی زندگی شهروندان‌ عرب ساکن اسرائیل-را نداشته و نمی‌تواند رابطهء بین هویت عربی و علاقهء ایشان به‌ زندگی مسالمت‌آمیز و مبتنی بر صلح در سرزمین اسرائیل را روشن سازد. اهداف آموزش درس تاریخ در مدارس یهودی: 1-ترغیب دانش‌آموزان به کسب آگاهی‌ و دقت در تاریخ بشر با در نظر گرفتن میزان‌ مشارکت یهودیان و شناخت کشورهای مختلف‌ جهان در هر دورهء خاص تاریخی؛ارزیابی‌ صحیح و دقیق میزان مشارکت یهودی‌ها و دیگر اقوام و ملل در تکوین فرهنگ،تقویت و تشدید حس همیاری دانش‌آموزان و نیز ایجاد علاقه در آنها نسبت به مشارکت در کارها و فعالیتهای جمعی جهت برقراری صلح،خیر و نیکی بین ملتها. -آگاه‌سازی و ایجاد بصیرت در دانش‌ آموزان به‌منظور جلب توجه ایشان به اهمیت و موقعیت خطیر دولت اسرائیل برای قوم یهود در تمامی قرون و اعصار تاریخ،ایجاد روح‌ ایمان عمومی در دو گروه(یهود و عرب)که‌ این همبستگی چه در گذشته و چه در حال در بین ایشان وجود داشته است،و با بهره‌گیری از این ایمان جمعی،حس مشارکت فردی در دانش‌آموزان برانگیخته شود و این‌که علاقه و اشتیاق برای حفظ و حمایت از دولت اسرائیل‌ بطور مداوم و همیشگی و تحت هر شرایطی در ایشان وجود داشته باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.