Skip to main content
فهرست مقالات

انتقال یادگیری

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 36 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : انتقال، آموزش، حافظه، انتقال یادگیری، آزمایش، تمرین، تکلیف، آزمون، کودک، دانش‌آموز

خلاصه ماشینی: "طبق این نظریه یک نفر ممکن است‌ احتمالا انتظار داشته باشد که راحتی در جمع‌ کردن اعداد،به ضرب کردن اعداد هم کمک‌ *نتایج یک آزمایش نشان می‌دهد که وقتی فرد از یک تکلیف‌ اولیه نسبتا سخت به طرف یک وظیفهء ساده‌تر می‌رود،انتقال‌ مثبت صورت می‌گیرد؛اما وقتی که تکلیف دوم سخت‌تر باشد، انتقال منفی روی خواهد داد. در این‌ تحقیق او از سه گروه دانش‌آموز استفاده کرد و طرح تحقیق به شکل زیر بود: تست مقدماتی آموزش تست نهایی گروه الف‌\1\-\2 گروه ب‌\1\تمرین بدون برنامه‌\2 گروه ج‌\1\روش خاصی از حفظ کردن‌\2 تست مقدماتی و تست نهایی شامل ظرفیت حافظه برای کلمات هماهنگ مانند کلمات‌ انگلیسی یا ترکی،تاریخ وقایع،اشعار و موارد دیگری می‌شد. گروه ب ظرف چهار هفته، سه ساعت وقت صرف کار مربوط به حافظه‌ *شواهد تجربی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد،وقتی‌ کودک راه‌حل مساله‌ای را خودش پیدا می‌کند،شانس او برای‌ انتقال روش جهت حل مسائل دیگر افزایش می‌یابد. گروه سوم برنامه دو روزه‌ آموزشی داشتند اما هدف از آموزش آنها انجام‌ تمرینات خاصی در به کارگیری اصول کلی و عمومی در عمل جفت کردن در زمینه قسمتی از سرپیچ لامپ به عنوان ظرف بود. اما وقتی مقدار زیادی آموزش داده می‌شود،بعد از آموزش‌ روی مسائل متنوع انتقال بهتر صورت‌ *طبق نظریه تورندایک راحتی در جمع کردن اعداد،به ضرب کردن‌ اعداد هم کمک می‌کند. ویلیامز هم‌چنین اشاره کرد که شواهد تجربی زیادی‌ نشان می‌دهد که وقتی کودک حل مسأله‌ای را *اهداف و ایده‌آل‌ها در تاثیرات انتقالی بسیار مهم هستند؛مثلا مهارتی که به خوبی آموخته شده باشد،به عنوان هدف تلقی شده و ممکن است به موضوعات دیگر هم انتقال پیدا کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.