Skip to main content
فهرست مقالات

ضرورت توجه به شناخت رفتاری دانش آموزان (آثار رسیده)

(1 صفحه - از 52 تا 52)

کلید واژه های ماشینی : ضرورت توجه به شناخت رفتاری، شناخت رفتاری دانش‌آموزان، اصول روانشناسی آموزشگاهی هم آگاه، روانشناسی، معلمان، آموزش، مدیران، کلاس، آموزشگاهی، وزارت آموزش و پرورش، آثار، محیط مدرسه و کلاس، تعهد، رفتار با دانش‌آموزان ناسازگار، حساس، اصول برخورد با دانش‌آموزان، معلمان و مدیران، متخصص، تربیت دانش‌آموزان، دانش‌آموزان ابتدایی، محیط خانواده جدا، معلمین با دانش‌آموزان، مدیریت صحیح و کادر آموزشی، آموزشی آگاه، مشکلات آموزشی، کمک مدیریت، با دانش‌آموزان، جدید آموزش

خلاصه ماشینی: "یک مدیر باید ضمن‌ داشتن صلاحیت اخلاقی و تعهد،به اصول‌ روانشناسی آموزشگاهی هم آگاه باشد تا با همکاری معلمان،مشکلات آموزشی را تا (به تصویر صفحه مراجعه شود) حدودی حل نمایند. معلم هم به طور یک‌جانبه و بدون یاری و کمک مدیریت،نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. و اگر هم چنین امکانی وجود ندارد، برای معلمان و مدیران کلاسهای روانشناسی، آموزشگاهی دایر می‌کرد و آنها را با اصول‌ برخورد با دانش‌آموزان آشنا می‌نمود و چگونگی رفتار با دانش‌آموزان ناسازگار را به‌ آنها می‌آموخت،چرا که باید بین نظام گذشته و جدید آموزش و پرورش،تفاوتی وجود داشته‌ باشد. در گذشته تنبیه سهم مهمی در تربیت‌ دانش‌آموزان داشت،اما حال باید چه چیزی را جایگزین آن نمود؟باید به دنبال راهی گشت که‌ تا حدودی از برخوردهای خشن بعضی از مسؤولین و معلمین با دانش‌آموزان،جلوگیری‌ شود،زیرا هرگاه که دانش‌آموزان با آرامش‌خاطر و دور از هر نوع نگران در کلاس درس حاضر شود،معلم هم با اعصاب آرام و مسلط به کلاس‌ خواهد آمد و وظیفهء خود را به نحو احسن انجام‌ خواهد داد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.