خلاصه ماشینی:
"یک مدیر باید ضمن داشتن صلاحیت اخلاقی و تعهد،به اصول روانشناسی آموزشگاهی هم آگاه باشد تا با همکاری معلمان،مشکلات آموزشی را تا (به تصویر صفحه مراجعه شود) حدودی حل نمایند.
معلم هم به طور یکجانبه و بدون یاری و کمک مدیریت،نمیتواند کاری از پیش ببرد.
و اگر هم چنین امکانی وجود ندارد، برای معلمان و مدیران کلاسهای روانشناسی، آموزشگاهی دایر میکرد و آنها را با اصول برخورد با دانشآموزان آشنا مینمود و چگونگی رفتار با دانشآموزان ناسازگار را به آنها میآموخت،چرا که باید بین نظام گذشته و جدید آموزش و پرورش،تفاوتی وجود داشته باشد.
در گذشته تنبیه سهم مهمی در تربیت دانشآموزان داشت،اما حال باید چه چیزی را جایگزین آن نمود؟باید به دنبال راهی گشت که تا حدودی از برخوردهای خشن بعضی از مسؤولین و معلمین با دانشآموزان،جلوگیری شود،زیرا هرگاه که دانشآموزان با آرامشخاطر و دور از هر نوع نگران در کلاس درس حاضر شود،معلم هم با اعصاب آرام و مسلط به کلاس خواهد آمد و وظیفهء خود را به نحو احسن انجام خواهد داد."