Skip to main content
فهرست مقالات

تاریخچه، ضرورت، اهداف

(2 صفحه - از 37 تا 38)

کلید واژه های ماشینی : ضرورت، کودکان، مدارس، تأسیس مدارس جدید ابتدایی، دانش‌آموزان، پرورش، آموزش مکتب‌خانه‌ای به آموزش دبستانی، آموزش ابتدایی، معلم، باب مدرسهء ابتدایی

خلاصه ماشینی:

"تا قبل از تأسیس مدارس جدید ابتدایی و تصویب نظامنامه و آیین‌نامهء رسمی آن‌ نیز چند مدرسهء ابتدایی در شهرهای تبریز-تهران-اصفهان و چند شهر دیگر به سبک جدید تأسیس شده بود اما دورهء آموزش ابتدایی به‌ صورت رسمی باتوجه‌به اسناد و مدارکی که وجود دارد،از سال‌ 1310 هجری شمسی شکل سراسری و همگانی گرفت. تا سال پایان برنامهء سوم عمرانی،شمار دانش‌آموزان دورهء 6 سالهء ابتدایی در سراسر کشور به 104/845/2 نفر رسید که از فضای‌ آموزشی و تعداد معلم نسبتا کافی برخوردار بود. به موازات آن در برنامهء چهارم عمرانی پیشنهاد گردید که طی‌ مدت 5 سال 55 درصد از کودکان گروه سنی 10-6 ساله روستایی و 93 درصد کودکان شهری در همین گروه سنی از آموزش ابتدایی‌ برخوردار شوند که در پایان این برنامه یعنی تا سال 1356 تعداد کل‌ دانش‌آموزان دبستانی به 528/445/3 نفر رسید. ضرورتهای ذیل سبب شده است که این نوع آموزش در برنامه‌ریزیهای‌ آموزشی کشورها از نیازهای حتمی و غیرقابل‌انکار محسوب شود: 1-تقریبا کلیه کشورهای جهان،آموزش ابتدایی را به عنوان‌ یک اصل مسلم و همگانی و حتی اجباری پذیرفته‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.