Skip to main content
فهرست مقالات

تاریخچه، ضرورت، اهداف

(2 صفحه - از 37 تا 38)

کلید واژه های ماشینی : ضرورت ،کودکان ،مدارس ،تأسیس مدارس جدید ابتدایی ،دانش‌آموزان ،شمسی ،پرورش ،آموزش مکتب‌خانه‌ای به آموزش دبستانی ،آموزش ابتدایی ،معلم ،هدفهای ،باب مدرسهء ابتدایی ،آموزش ابتدایی به تصویب ،تعلیمات ،مدرسهء ابتدایی در شهرهای تبریز ،خواندن ،ایران ،هدفهای نظام آموزش و پرورش ،اجباری ،نظام ،تعداد کل دانش‌آموزان دبستانی ،هدفهای آموزش ابتدایی ،کلاس‌های ،نوشتن ،ضرورت آموزش ابتدایی ،تأسیس ،پرورش جسمی کودکان ،پرورش قوای جسمی دانش‌آموزان ،پرورش کودکان ،جامعه

خلاصه ماشینی:

"تا قبل از تأسیس مدارس جدید ابتدایی و تصویب نظامنامه و آیین‌نامهء رسمی آن‌ نیز چند مدرسهء ابتدایی در شهرهای تبریز-تهران-اصفهان و چند شهر دیگر به سبک جدید تأسیس شده بود اما دورهء آموزش ابتدایی به‌ صورت رسمی باتوجه‌به اسناد و مدارکی که وجود دارد،از سال‌ 1310 هجری شمسی شکل سراسری و همگانی گرفت. تا سال پایان برنامهء سوم عمرانی،شمار دانش‌آموزان دورهء 6 سالهء ابتدایی در سراسر کشور به 104/845/2 نفر رسید که از فضای‌ آموزشی و تعداد معلم نسبتا کافی برخوردار بود. به موازات آن در برنامهء چهارم عمرانی پیشنهاد گردید که طی‌ مدت 5 سال 55 درصد از کودکان گروه سنی 10-6 ساله روستایی و 93 درصد کودکان شهری در همین گروه سنی از آموزش ابتدایی‌ برخوردار شوند که در پایان این برنامه یعنی تا سال 1356 تعداد کل‌ دانش‌آموزان دبستانی به 528/445/3 نفر رسید. ضرورتهای ذیل سبب شده است که این نوع آموزش در برنامه‌ریزیهای‌ آموزشی کشورها از نیازهای حتمی و غیرقابل‌انکار محسوب شود: 1-تقریبا کلیه کشورهای جهان،آموزش ابتدایی را به عنوان‌ یک اصل مسلم و همگانی و حتی اجباری پذیرفته‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.