Skip to main content
فهرست مقالات

مشکلات رفتاری: مشکل فیروزه

نویسنده:

(5 صفحه - از 10 تا 14)

کلید واژه های ماشینی : مددجو، مادر، مدرسه، مدیر مدرسه، نامادری، ترس، مصاحبه، مددکار، مشکلات، مشکل فیروزه

خلاصه ماشینی:

"مشکلات رفتاری مشکل فیروزه تهیه‌کننده:عزت الله سام‌آرام‌ عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نام و نام‌خانوادگی مددجو(دانش‌آموز)فیروزه-ق-سن 11 ساله-کلاس پنجم دبستان،اعضاء خانواده: (به تصویر صفحه مراجعه شود) تاریخ ارجاع:29/7/66 ارجاع دهنده:مدیر مدرسه دلیل ارجاع:گوشه‌گیری،احساس ترس و نگرانی که از حدود یک هفته قبل در این‌ دانش‌آموز پیدا شده و روی دروس او هم اثر بد گذاشته است. فیروزه درحالی‌که هنوز حالت‌ اضطراب داشت،اضافه کرد:خواهش می‌کنم‌ با خواهر من که در این مدرسه کلاس چهارم‌ است،هیچ صحبتی نکنید،چون اگر بفهمد که‌ من اینها را گفته‌ام،در خانه مرا دعوا می‌کنند. به نظر می‌رسد این دانشجو به جلسه‌ مصاحبه خیلی زود پایان داد،درحالی‌که‌ می‌توانست مطلب را به رابطهء فعلی‌ دانش‌آموز و مادرش بکشاند،بخصوص که‌ مدیر مدرسه در مورد ملاقات او با مادرش‌ مطالبی با دانشجو گفته است. »از ناظم مدرسه تشکر کردم و گفتم:«از اینکه‌ فرصت ملاقات با مادر فیروزه برای من فراهم‌ شده،بسیار خوشحالم،ولی در مورد اینکه‌ لباسها و وسایل را من به فیروزه بدهم،فعلا (به تصویر صفحه مراجعه شود) نمی‌توانم قول بدهم،باید با استادم مشورت‌ کنم. تشخیص:مشکلات این دانش‌آموز را می‌توان به صورت زیر طبقه‌بندی کرد: 1)گسیختگی خانوادهء مددجو و ساخت‌ نامناسب فعلی خانواده،چه از نظر نقش پدر، مادر و حتی خواهران و برادران که در یک‌ محل زندگی می‌کنند. اگر دانشجو بتواند رضایت پدر و نامادری را مبنی بر اینکه هرچندگاه مددجو و برادرش با مادر اصلی‌اش ملاقات کنند را کسب نماید،می‌تواند با همکاری مدرسه‌ مشکلات این دانش‌آموز و حتی برادرش را به حد اقل برساند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.