Skip to main content
فهرست مقالات

دیگر قرار نبود (گزارش ویژه)

گزارشگر:

(4 صفحه - از 60 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : معلم، مدرسه، کلاس، معلم اول، مدیر، معلم دوم، دانش‌آموز، معلم سوم، دفتر باز، خطاب به معلم

خلاصه ماشینی:

"معلم دوم(با ناراحتی):می‌شه بگی‌ کوپنهای روستایی را دیگر برای چه اعلام‌ می‌کنی؟ معلم اول(خطاب به معلم دوم):چکارش‌ داری بابا؟!می‌خواهی کاری کنی که دفعهء دیگر فقط کوپنهای روستایی را بخونه؟ گزارشگر(با بی‌حوصلگی خطاب به‌ معلم دوم):آقای محترم،همیشه زنگهای تفریح‌ شما این‌گونه می‌گذرد؟ معلم دوم(با تعجب و کمی مکث):نه‌ قربون،بعضی وقتها جور دیگری می‌گذرد. معلم اول(در ادامه):منظورشان اینه که‌ بعضی اوقات هم آقای مدیر کوپنهای‌ بخشنامه‌ای را اعلام می‌کنه؟اگر سعادت داشته‌ باشید شاید امروز از آن روزها باشه؟ معلم دوم(با کمی مکث و خطاب به معلم‌ اول):چرند نگو پسر. (خطاب به همکاران)به‌ نظر شما این آقا پسر شیطان و تنبل را چه بلایی‌ بر سرش بیاریم؟ گزارشگر(با تعجب):به دانش‌آموز خیره‌ شده است. معلم اول(با حالتی خاص):یک راه دارد که بفهمیم پسر ایشان در چه کلاسی است؟اگر همکاران یکی‌یکی بگویند که معمولا از دست‌ چه دانش‌آموزانی جوش می‌آورند،بالاخره‌ معلوم می‌شود که پسر این خانم چه کار کرده و در ضمن در کدام کلاس است؟ معلم دوم(با شتاب):چون من از همگی‌ خونسردترم،حق‌تقدم دارم. اگر معلم نوعی‌ محصلش را بشناسد و از تواناییها و استعدادهای او با خبر باشد،دیگر او را در مقابل دوستانش مسخره نمی‌کند؟شما می‌توانید تصور کنید که همین تمسخر خشک و خالی که بعضا با خنده‌ای از آن می‌گذرید،چه‌ اثراتی در ادامهء زندگی و تحصیل یک طفل‌ معصوم دارد؟آیا می‌دانید چگونه با احساسات‌ یک کودک بازی می‌کنید؟و گذشته از این، یکی دیگر از اثرات اجرای این طرحها این‌ است که بعضی،در ساعتهای تفریح بجای‌ سخن پراکنی‌های بی‌محتوا به فکر و انجام‌ وظایف محولهء خویش خواهند بود و سعی‌ می‌کنند در ساعت بعد با بار علمی سنگین‌تری‌ به کلاس بروند و مفاهیم تازه‌تری را به‌ دانش‌آموزانشان بیاموزند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.