Skip to main content
فهرست مقالات

گزارش: از حرف تا عمل (گفت و شنودی پیرامون کمبود فضای آموزشی در کرج)

گزارشگر:

(4 صفحه - از 30 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : کمبود فضای آموزشی در کرج، مدارس، آموزش و پرورش، رشد معلم، شهرستان کرج، مسایل تربیتی دانش‌آموزان مدارس کرج، دانش‌آموز، آموزش و پرورش کرج خدمت، شهر، مسئوول آموزش و پرورش کرج

خلاصه ماشینی:

"رشد معلم-اساسی‌ترین عامل ازدیاد دانش‌آموز در کرج به‌ نظر شما چیست؟ -آنچه که مسلم است،این افزایش ناگهانی نمی‌تواند یک‌ روند طبیعی باشد. رشد معلم-این‌گونه مهاجرتها چه تأثیراتی بر عملکرد شما دارد؟ -این مشکل باعث شده است که انرژی زیادی را فقط صرف‌ تثبیت وضع گذشته کنیم. همه‌ و همه در مدت سه ساعت انجام می‌گیرد،چه می‌شود؟معلم است که‌ آمار،افت قابل توجه بازدهی آموزشی را در این‌گونه مدارس نشان‌ می‌دهد،در نتیجه لطمات جبران‌ناپذیری از این رهگذر،نصیب دولت‌ اسلامی،جامعه،خانواده و در نهایت خود دانش‌آموز می‌شود. رشد معلم-به نظر شما عوامل اصلی مهاجرت به کرج‌ چیست؟ -وجود بازار کار کاذب در سطح شهر،نزدیکی با مرکز کشور و وجود زمینهای بسیار،سه عامل اصلی در اوج‌گیری این معضل به‌ حساب می‌آید. حالا حساب کنید چه تعداد دانش‌آموز در آن محل وجود دارد؟و چگونه می‌بایست برای آنها فضای آموزشی تهیه کرد؟ رشد معلم-با توجه به این‌که تعدادی از مناطق مسکونی‌ حاشیه شهر کرج قبل از انقلاب احداث شده‌اند،آیا برای آنها محلی به‌ عنوان فضای آموزشی در نظر گرفته شده است؟ -متأسفانه عموما چنین فضایی در نظر گرفته نشده،و در مواردی هم که مقداری زمین به این امر اختصاص داده شده بود،بعدها توسط افراد سودجو فروخته شد و به صورت منطقهء مسکونی درآمد. رشد معلم-با توجه به وضعیت فعلی،در سال باید چه تعداد مدرسه احداث کنید؟ -اگر وضع بدین منوال باقی بماند و در هر کلاس به طور متوسط چهل دانش‌آموز را جای بدهیم،و با علم به این‌که در پی تثبیت‌ وضع گذشته هستیم،سالانه می‌بایست پانصد کلاس جدید دایر کنیم که‌ معادل است با پنجاه مدرسهء ده کلاسه."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.