Skip to main content
فهرست مقالات

نارساییهای ویژه در یادگیری

نویسنده:

(7 صفحه - از 44 تا 50)

کلید واژه های ماشینی : شبنم، نمودار نمرات شبنم در کلاس، املاء، نوشتن، معلم، آموزش، خواندن، سینا، دیکته، توالی حافظه بینایی و شنوایی

خلاصه ماشینی: "» ملاقات با خانوادهء شبنم برای بررسی دقیق مشکلات شبنم،سعی‌ شد با خانواده او ارتباط مستقیم برقرار شود، چند بار با مادر شبنم قرار ملاقات گذاشته شد، اما او در وقت تعیین شده،حاضر نشد،لذا به‌ ناچار به آدرس منزل آنها مراجعه شد. اجرای آزمونهای توالی حافظهء بینایی و شنوایی(جداول روبرو)نشان می‌دهد که‌ شبنم در به خاطر سپردن اشکال مختلف و سپس‌ ترسیم آنها با استفاده از حافظه و نیز به خاطر سپردن کلمات و اعداد و سپس بازگو کردن‌ آنها،مشکل دارد. -آزمایش نوشتن نشان می‌دهد که شبنم در جهت نوشتن حروف و کلمات مشکلی ندارد و برای نوشتن فارسی از راست به چپ و برای‌ حساب از چپ به راست می‌نویسد. -آزمایش ریاضیات نشان می‌دهد که شبنم‌ قادر به انجام تمام اعمال ریاضی در حد متوسط کلاس خود است و در زمینهء درک‌ مفاهیم ریاضیات دشواری ویژه‌ای ندارد. تجزیه و تحلیل دیکته‌های شبنم‌ نشان داد که در حافظه نوشتن یک دسته‌ حروف که پشت سر هم قرار گرفته است و یک‌ کلمه را تشکیل می‌دهد،و بویژه حرف یا حروف انتهای کلمات و همچنین در به خاطر سپاری او،مشکل اساسی وجود دارد. عمده‌ترین هدف ما از تهیهء وسیله‌ آموزشی سینا عبارت است از:آموزش‌ خواندن،هجی کردن و در نهایت نوشتن به‌ کودکانی که در یادگیری بزبان فارسی اختلال‌ دارند،زیرا این‌گونه کودکان قادر به یادگیری‌ حروف و کلمات از طریق آموزش رایج در مدارس عادی نیستند و نیاز به آموزش ویژه‌ای‌ دارند که با یاری آن تمام حواس بویژه حس‌ لامسه-حرکتی آنها،به کار گرفته می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.